نیاز خراسان جنوبی ،لازمه تجاری سازی تولیدات مخترعین است

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی گفت: یکی از اقدامات بسیج علمی و پژوهشی، کمک به تجاری سازی تولیدات مخترعینی است که مرتبط با نیازجامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عظیمی فر مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا استان گفت: یکی از اقدامات بسیج علمی و پژوهشی در استان کمک مالی و معنوی به مخترعین و مبتکرین است تا محصولات شان را بر اساس نیاز استان و کشور تهیه و تجاری سازی کنند.

اوافزود: رایزنی با ادارات و ارگان‌هایی که توان حمایت از تولیدات مخترعین را دارند یکی از اقدامات بسیج علمی و پژوهشی در جهت ایجاد شبکه تجاری سازی است.

عظیمی فر با اشاره به اینکه طرح‌های حمایت شده در بسیج علمی و پژوهشی در ۲ سطح آماتور و نیمه حرفه‌ای اجرا می‌شوند، بیان کرد: به فراخور طرح‌های ارائه شده از طرف مخترعین و مبتکرین استان کارگروه تشکیل و طرح‌ها تععین وضعیت می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا استان اظهارکرد: چنانچه طرحی در این کارگروه‌ها مورد تایید قرار بگیرد از آن‌ها حمایت می‌شود.

او ادامه داد: امسال ۷ طرح در مراحل مختلف حمایت شده اند که بعضی در حال اجرا وبعضی نیز رونمایی شده اند.

عظیمی فر با بیان اینکه در مرکز رشد خلاقیت، کارگاهی در حوزه الکترونیک و مکانیک وجود دارد، عنوان کرد: این کارگاه که به صورت رایگان فعالیت می‌کند حوزه‌ای برای تبدیل ایده به محصول است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا استان در خصوص شرکت‌های دانش بنیان گفت: از این شرکت‌ها حمایت‌های معنوی مانند توانمند سازی و آموزش و تجاری کردن محصولات می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.