راه اندازی شورای اقامه نماز در بقاع متبرکه گیلان

مدیرکل اوقاف گیلان از تشکیل شورای اقامه نماز در بقاع متبرکه گیلان خبر داد.

راه اندازی شورای اقامه نماز در بقاع متبرکه گیلانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، حجت الاسلام ستارعلیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، گفت: برای نظام بخشی در ترویج فرهنگ نماز، شورای اقامه نماز به ریاست امام جماعت در بقاع متبرکه گیلان تشکیل می‌شود.

او با اشاره به اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه با حضور مردم منطقه و مسافران افزود: ادارات اوقاف برای مدیریت بقاع متبرکه یکی از مجریان مهم توسعه فرهنگ نماز در کشور است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در گام نخست در ۳۳ بقعه شاخص گیلان تا پایان سال جاری شورای اقامه نماز تشکیل می‌شود.

حجت الاسلام ستارعلیزاده، همچنین به برگزاری دوره‌های آموزش احکام و آموزه‌های نماز ویژه کارکنان و هیئت امنای بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: این دوره‌ها ویژه زائران در ایام تبلیغی مختلف سال در قالب خیمه معرفت برپاست.

او، از اجرای طرح اقامه نماز دانش اموزان در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: در این طرح با همکاری ستاد اقامه نماز و آموزش و پرورش، دانش آموزان مدارس نزدیک بقاع متبرکه هفته‌ای یک بار برای اقامه نماز در بقاع متبرکه حضور خواهند یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، بر بهره گیری از ظرفیت ادارات اوقاف در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص رونق بخشی به نماز مدارس تاکید کرد و افزود: در این زمینه اقداماتی از جمله اعزام روحانی به مدارس، توزیع کتب ادعیه و نماز شناسی بین دانش آموزان انجام شده است.

حجت الاسلام ستارعلیزاده، برپایی مسابقات کتابخوانی و توسعه دفاتر مشاوره در بقاع متبرکه را از دیگر اقدامات اوقاف گیلان در حوزه ترویج فرهنگ نماز برشمرد و تصریح کرد: در کمک به ارتقای فرهنگ نماز در استان دوره آموزشی ویژه برای مبلغان بومی تا قبل از پایان سال برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.