شتر‌های سرگردان جمع آوری می‌شوند

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور دستور فوری جمع آوری و هویت گذاری شتر‌های سرگردان در محور‌های مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: دستور فوری جمع آوری و هویت گذاری شتر‌های سرگردان در محور‌های مواصلاتی استان صادر شد.

صالحی افزود: در پی مخاطرات ناشی از تردد شتر‌های سرگردان در محور‌های مواصلاتی استان و بروز حوادث ناگوار، به منظور صیانت از حقوق عامه و با مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، دستورات فوری جهت جمع آوری و هویت گذاری این احشام به دستگاه‌های مسئول از جمله سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان صادر شد.

او گفت: ساماندهی به وضعیت تردد شتر‌های سرگردان در محور‌های مواصلاتی از مهمترین مصادیق احقاق حقوق عامه است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: صنعت شترداری در استان هرمزگان با توجه به برخورداری از موقعیت بسیار مناسب و مساعد جهت پرورش، دارای مزیت‌های اقتصادی فراوانی است، ولی متاسفانه در سال‌های اخیر رهاسازی و سرگردانی این احشام باعث بروز حوادث دلخراش جاده‌ای برای مردم شده است.

صالحی بر ضرورت تشریک مساعی و هم افزایی همه دستگاه‌ها به منظور ساماندهی به وضعیت شتر‌های سرگردان به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم مردم استان تاکید کرد.

او افزود: در صورت استنکاف مالکین از جمع آوری و هویت گذاری شتر‌های خود، نسبت به برخورد قانونی و توقیف و ضبط احشام رها شده و بلاصاحب اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.