ترامپ در فکر تحریم مناظرات انتخابات ۲۰۲۰

دو منبع آگاه اعلام کردند رئیس‌جمهور آمریکا به تحریم مناظرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ فکر می‌کند و این موضوع را با مشاورانش در میان گذاشته است.

ترامپ در فکر تحریم مناظرات انتخابات ۲۰۲۰به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دو منبع آگاه به نیویورک تایمز گفتند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حال گفتگو با مشاورانش درخصوص احتمال تحریم مناظرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است.

این دو منبع نزدیک به گفتگو‌ها اعلام کردند ترامپ به مشاورانش اعلام کرده است به کمیسیونی که بر مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری نظارت دارد بی اعتماد است؛ نهادی غیردولتی که از این مناظره‌ها حمایت مالی می‌کند.

بنابر اعلام این دو منبع، نگرانی ترامپ درباره اینکه کدام شخصیت رسانه‌ای به عنوان مجری این مناظره‌ها انتخاب شود کمتر از آن است که چه کسی به عنوان نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات رو در روی وی قرار خواهد گرفت.

در مناظره‌های انتخابات سراسری سال ۲۰۱۶، ترامپ بار‌ها از اینکه کلینتون در جایگاه بالاتری نسبت به وی قرار دارد شکایت می‌کرد و نظرسنجی‌ها پس از مناظره‌ها نشان داد نگرانی ترامپ بجا بود چرا که در نظرسنجی قبل از برگزاری اولین مناظره، ترامپ و کلینتون هر دو در یک جایگاه قرار داشتند، اما پس از هر سه مناظره‌ای که دو طرف برگزار کردند کلینتون از محبوبیت بیشتری برخوردار بود.

برای نمونه نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ پس از سومین نظرسنجی نشان داد، ۶۰ درصد از ناظران این مناظره انتخاباتی عملکرد هیلاری کلینتون را بهتر می‌دانستند و این در حالی بود که تنها ۳۱ درصد از ترامپ حمایت می‌کردند. در یکی از مناظره‌های وی با هیلاری کلینتون، ترامپ از خرابی میکروفون خود انتقاد و اعلام کرد احتمالا این اقدام به عمد انجام شده است. سپس کمیسیون مناظره‌های انتخاباتی آمریکا اعلام کرد نقص فنی موجب مشکلات صوتی در میکروفون ترامپ در مناظره انتخاباتی سال ۲۰۱۶ شده است گرچه این مسئله هرگز در کاهش تشویش و نگرانی‌های ترامپ نقشی نداشت.

دستیاران سابق کلینتون اعلام کردند انتظار دارند ترامپ حداقل در یک مناظره انتخاباتی سال ۲۰۲۰ شرکت کند اگرچه رئیس جمهور می‌گوید که با آن‌ها مخالفت خواهد کرد.

روز گذشته کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا بند‌های مربوط به طرح استیضاح ترامپ را به تصویب رساند. بر این اساس، این کمیته دو بند تصویب شده برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا را به منظور رای گیری به صحن عمومی مجلس نمایندگان آمریکا فرستاد. این رای گیری قرار است پیش از تعطیلات کریسمس برگزار شود. با توجه به برتری تعداد کرسی‌های نمایندگان دموکرات در این مجلس، این طرح به تصویب خواهد رسید، اما در مجلس سنا که طرح استیضاح به دو سوم آرا نیاز دارد، جمهوری خواهان دست برتر را دارند.

دو بند مربوط به استیضاح ترامپ شامل سوءاستفاده از قدرت و مانع تراشی در تحقیقات کنگره می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار