وزیر علوم:

ایران در حوزه علوم جدید جزو ۱۰ کشور اول دنیا /آموزش و پرورش بستر ظهور همه جوامع است

غلامی گفت: فارغ التحصیلان ما در دنیا جزو با سوادترین ها در عرصه تئوری و نظری هستند.

منصور غلامیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی، وزیر علوم در مراسم تکریم از پژوهشگران برتر در حوزه دانش آموزی که در مدرسه نمونه دولتی فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: هفته‌ای برای تکریم پژوهش در نظر گرفته شده است که از جمله آن می‌توان به نمایشگاه برگزار شده در محل دائمی نمایشگاه‌ها اشاره کرد که یکی از منابع انتشار و تزریق امید در جامعه محسوب می‌شود.

او ادامه داد: آموزش و پرورش بستر ظهور همه جوامع بوده و خواهد بود، این رویشگاه، پر نعمت و غنی از افکار و اندیشه هاست که نسل جوان و در حال رشد در آموزش و پرورش، آینده تک تک مدیران امروزی را رقم می‌زند.
 
وزیرعلوم بیان کرد: تربیت بهتر نسل آتی در دست معلمان است و خانواده ها هم به دنبال این موضوع هستند البته بدون حمایت آموزش و پرورش میسر نخواهد شد چراکه کاری کارشناسی و تخصصی است.

غلامی با اشاره به اینکه انسان از روزهای اول زندگی جستجوگر است، گفت: این جستجوگری به تدریج به پرسشگری می رسد که باید این روحیه در بچه ها تقویت شود تا زمینه تحقیق تقویت شود.

وزیر علوم اظهار کرد: تعدد سوال ها در دنیای ما بسیار است و به جز ساماندهی و سازماندهی در حوزه پژوهش این مهم، محقق نمی شود.

کنکور؛ آموزش را تحت تاثیر قرار می دهد

غلامی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و پرورش تحولات خوبی داریم، گفت: کنکور؛ آموزش را تحت تاثیر قرار می دهد و ما بسیار تئوری زده شده ایم که بحث های نظری حجم بالای برنامه درسی مدارس و دانشگاه ها را شامل می شود.

وزیر علوم ادامه داد: اکنون فارغ التحصیلان ما در دنیا جزو با سوادترین ها در عرصه تئوری و نظری هستند اما در تمرین عملی اغلب در طول تحصیل، کمتر فرصت دارند.

اوبیان کرد : بعد از انقلاب اسلامی اغلب منصب مهم کشور را خالی تحویل گرفتیم چون کارشناسان خارجی داشتند، اما دانشگاه ها در کمتر از ۱۵ سال جاهای خالی را پرکردند و این ارزشمند است.

وزیر علوم گفت: در توسعه تحصیلات تکمیلی، پژوهش در دانشگاه ها رونق گرفته است. اکنون دانشگاه ها در حوزه علوم جدید مانند نانو، زیست فناوری و هسته ای کارهای ارزشمند دارند و جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم.

غلامی با اشاره به اینکه این دانش ها چه کاربردی دارد، گفت: دانشگاه ها برای پاسخگویی به این سوال فعال شدند؛ در همه دانشگاه ها مراکز رشد ایده ها و فناوری های ‌ جدید را دنبال می کنند، تعداد زیادی شرکت جوان داریم علاوه بر آن بیش از ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور فعال هستند.


بیشتر بخوانید: پژوهش؛ رسالت اصلی آموزش و پرورش


غلامی اظهار کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان و اشتغال زایی پیرو آن فضایی پر رونق و پر امید و پرشتاب است که مبتنی بر دانش و فناوری شکل گرفت که در این شرایط باید خود را با کشورهای توسعه یافته مقایسه کنیم همچنین امید را در دل جوانان زنده کنیم و بدانیم ایران جزو کشورهای پیشرو است.

وزیر علوم بیان کرد: شرکت های بزرگ دنیا دنبال بازار هستند و حاضر نیستند شرکت رقیب داشته باشند اما شرکت های رقیب خوبی ایجاد کردیم. دولت های سلطه گر همواره به دنبال حفظ بازارهای خود هستند البته همت جوانان ما این موضوع را نفی می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
لطفا ظلم به کنکوریهای نظام قدیم 98را رسیدگی کنید