رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور مطرح کرد؛

ناف مدیران شهری نباید به واردات علم گره بخورد/ مدیران جهان علم و اندیشه را به ثروت بدل می‌کنند

جمالی نژاد درباره استفاده مدیران شهری از علوم وارداتی در داخل کشور توضیحاتی داد.

ناف مدیران شهری نباید به واردات علم گره بخورد/ مدیران جهان علم و اندیشه را به ثروت بدل می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری گفت: زمانی که به ظرفیت‌های کشور نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم ایران در رتبه سوم گاز طبیعی، رتبه چهارم ذخایر گاز، رتبه ۸ تولید آهن و رتبه ۷ جاذبه گردشگری قرار دارد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور بیان کرد: میزان بانوان دانش آموخته در دهه گذشته ۱۱ برابر شده است.

جمالی نژاد با اشاره به رتبه ایران در حوزه شرکت‌های دانش بنیان در بین سایر کشورها گفت: این‌ها را گفتم که بدانید جایگاه بسیار ارزشمندی داریم، اما پرسش این است که چرا با این ظرفیت‌ها آسیب‌های اجتماعی در بین شهر‌ها و روستا زیاد است؟ چرا فاصله بین مدیران و مردم زیاد است؟ چرا حاشیه نشینی‌ها با این ظرفیت‌ها بیشتر شده است؟ چرا با توجه به شرایط موجود و تلاش مسئولان، مردم به مدیران بی اعتماد هستند؟ چرا آلودگی‌های آب و خاک بیشتر شده است؟ چرا حس تعلق شهروندان به شهر و روستا کم شده است؟

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور بیان کرد: شورا‌ها اولین خاکریز مطالبات مردم هستند و سوال این است که کدامیک از مردم ما را در سفر‌های استانی می‌بینند و می‌شناسند؟ همان مردمی که ما را نمی‌شناسند هر روزه با اعضای شورای شهر خود در ارتباط هستند و مشکلات را با آن‌ها مطرح می‌کنند، اما باید پرسید چرا مدیران نتوانستند برای مردم اقدام‌های تأثیرگذار انجام دهند؟

جمالی نژاد افزود: در سفر‌های خود می‌بینم خیلی از مدیران تلاش کردند، اما سوال این است که چرا این تلاش‌ها موثر واقع نشده و به چشم مردم نیامده است؟

او خاطر نشان کرد: ما به باز اندیشی در مسائل زندگی و مدیریتی نیاز داریم و این موضوع نیاز به حضور پژوهشگرها دارد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با بیان اینکه واردات علم به کشور امری ناپسند است، افزود: علی‌رغم زحمت پژوهشگران و مدیران، بیشتر علوم ما وارداتی است.

جمالی نژاد ادامه داد: دانش تمام نقاط جهان باید مورد استفاده قرار گیرد، اما باید دانست که نباید وارد کننده صرف باشیم، بلکه باید علوم وارداتی را با دانش و علم موجود تلفیق کنیم.

او تصریح کرد: ناف ما اگر بسته به علوم خارج باشد، به طور حتم دچار مشکل می‌شویم.

جمالی نژاد بیان کرد: زمانی کشور ما رشد کرد که ابوریحان، بوعلی سینا و فارابی‌ها در این کشور زندگی می‌کردند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور افزود: در مدیریت شهری باید به گذشته و حکمت قدیم بازگشت داشته باشیم و یادآوری کنیم که ما در گذشته صادر کننده علم بودیم.

رئیس سازمان شهرداری هاو دهیاری‌های وزارت کشور خاطر نشان کرد: عزم جدی در مدیریت شهری باید شکل گیرد و پیشنهاد من این است که آدم‌های عاشق را در مدیریت شهری درگیر کنیم و علوم وارداتی را به حکمت داخلی تبدیل کنیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور افزود: مدیری که تنها به قدرت بدنی و توان خودش فکر می‌کند، مدیر جهان سومی است.

جمالی نژاد ادامه داد: مدیری که به تعمیق فکر، اندیشه، تحقیق، توسعه و نوآوری فکر و تأکید می‌کند مدیر جهان اول است، زیرا می‌تواند دانش را به ثروت تبدیل کند.

او تصریح کرد: نرخ بازگشت سرمایه در حوزه تحقیق و توسعه ۳ هزار درصد است و ما باید دست به دست هم دهیم و حوزه علمی را به حوزه حکمت بدل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار