بنزین آزاد خوراک خودرو‌های یگان حفاظت محیط زیست

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه نیز مانند همه استان‌های دیگر با معضل عدم تعیین سهمیه سوخت برای خودرو‌های یگان حفاظت مواجه است.

یگان حفاظت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آذر ولی زاده معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه، با بیان اینکه کرمانشاه نیز مانند همه استان‌های دیگر با معضل تعیین نبودن سهمیه سوخت برای خودرو‌های یگان حفاظت مواجه است، گفت : با این وجود روند گشت زنی در این مناطق تغییر نکرده و حتی گاهی از بنزین آزاد برای ادامه فعالیت‌ها استفاده می‌کنیم.

او گفت: اینکه برای خودرو‌های یگان حفاظت محیط زیست که حتی گاهی مجبورند تمام ۲۴ ساعت شبانه‌روز را در مناطق گشت‌زنی کنند سهمیه سوخت در نظر گرفته نشده، ما را با مشکل جدی مواجه کرده است.

او با اشاره به اینکه این خودرو‌ها مصرف سوخت زیادی دارند، گفت: به صورت معمول بیش از ۱۰ ساعت در شبانه روز به وسیله خودرو و موتورسیکلت در مناطق تحت مدیریت گشت‌زنی صورت می‌گیرد، لذا سهمیه کنونی جوابگوی این میزان مصرف نیست.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از تعداد بالای این خودروها یاد کرد و افزود: در هریک از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان، بین یک تا سه دستگاه خودرو بسته به شرایط منطقه در حال گشت‌زنی است و این در حالی است که ما در استان چندین منطقه حفاظت شده، شکار و تیراندازی ممنوع و پناهگاه حیات وحش داریم.

ولی زاده گفت: تاکنون که مصوبه‌ای برای تعیین سهمیه سوخت خودرو‌های یگان حفاظت در نظر گرفته نشده، این خودرو‌ها مجبورند بعد از استفاده از سهمیه سوخت ماهیانه، از بنزین آزاد استفاده کنند.

او گفت: اگرچه این وضعیت هزینه زیادی برای محیط زیست دارد، اما روند گشت‌زنی را تغییر ندادیم و به همان شیوه گذشته ادامه می‌دهیم.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از رایزنی‌ها برای تعیین سوخت برای یگان‌های حفاظت محیط زیست یاد کرد و افزود: امیدواریم این معضل هرچه زودتر حل شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار