افزایش تولید عسل خمین

۲۷۸ تن عسل امسال از زنبور ستان‌های شهرستان خمین برداشت شده است.

افزایش تولید عسل خمینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ارشدی مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: بر اساس برآورد‌های امسال ۲۷۸ تن عسل مرغوب در زنبورستان‌های خمین تولید شده که این میزان تولید به دلیل بارندگی‌های بهاره، افزایش اطلاعات زنبورداران و استفاده از نژاد‌های مناسب ملکه زنبور عسل ۲۷ درصد افزایش یافته است.

ارشدی افزود:  پارسال با توجه به خشکسالی و فقیر بودن مراتع خمین ، میزان عسل تولیدی این شهرستان در مقایسه با تولید سال‌های قبل کاهش داشت.

او ادامه داد:  پارسال ۲۳۵ تن عسل مرغوب از ۲۱ هزار و ۷۷۸ کلنی زنبور عسل با میانگین تولید هر کندو ۱۰ کیلوگرم در ۲ مرحله حاصل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: ۲۴۲ نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی در حوزه زنبورداری در شهرستان خمین فعالیت می‌کنند و دارای ۲۵ هزار و ۷۸۲ کلنی زنبور عسل هستند.

ارشدی  واحد‌های بسته‌بندی عسل در خمین را ۶ عدد دانست که سالانه سه هزار تن از این محصول را با بسته بندی مناسب به داخل و خارج از کشور ارسال می‌کنند.

خمین یکی از قطب‌های تولید عسل در کشور محسوب می شود که از نظر کمیت بعد از شهرستان شازند رتبه دوم تولید این محصول را استان مرکزی دارد، اما از نظر کیفیت در جایگاه نخست قرار دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.