زمانی که این بار در صف های طولانی گاز تلف می شود

چندی است توزیع گاز در کرمان تبدیل به معضلی برای شهروندان این استان شده که شاید اگر مسئولان پروسه تحویل و نحوه توزیع آن را مرور کنند بد نباشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، شمال و غرب و بخش‌های مرکزی استان کرمان به شبکه گاز سراسری وصل است، اما هنوز بسیاری از شهرستان‌های جنوبی استان در انتظار خطوط لوله سراسری گاز هستند و این در حالیست که فاصله این شهرستان‌ها به مهمترین مراکز گاز خیز کشور نزدیک‌تر است.

جدا از وضعیت توزیع گاز شبکه سراسری در جنوب و شرق استان کرمان که به کندی پیش می‌رود و بسیاری از راننده‌های خودرو‌ها را نیز برای استفاده از گاز سی ان جی با مشکل مواجه کرده است در چنین شرایطی حداقل برای تامین نیاز واحد‌های صنفی و خانگی باید توزیع سیلندر گاز به صورت منظم انجام شود. اما هر سال شاهد بی نظمی‌هایی در این زمینه هستیم.

همین مساله موجب شده است زندگی مردم در این شهرستان‌ها همچنان به سیلندر‌های گازی وابسته باشد که باید هر روز صبح از طریق کامیون‌ها به این شهر‌ها منتقل و مردم بعد از قرار گرفتن در صف‌های طولانی از آن‌ها بهره‌مند شوند.

طی روز‌های اخیر خبر‌های زیادی از بروز مشکل در توزیع این سیلندر‌های گاز منتشر شده و مردم خواستار برنامه ریزی دقیق مسئولان برای حل این مشکل هستند.

زمانی که این بار در صف های طولانی گاز تلف می شود

اما در شهر کرمان نیز هنوز بسیاری از مشاغل به توزیع این سیلندر‌ها وابسته است، مدت هاست ساکنان شهر کرمان برای تامین گاز مایع مورد نیاز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و صف‌های طولانی که از ساعت ۴ صبح مقابل شرکت‌های توزیع گاز شکل می‌گیرد گاهی نیز بی نتیجه به پایان می‌رسد و این افراد دست خالی به خانه باز می‌گردند.

در این خصوص سری به یکی از شرکت‌های توزیع گاز در شهر کرمان زدیم، یکی از شهروندان کرمانی که نانواست می‌گوید: من نانوایی آزاد پز دارم و برای پخت نانی که هر روز دست مردم می‌دهیم باید از سیلندر گاز مایع استفاده کنم تقریبا از یک ماه قبل توزیع گاز در کرمان با مشکل جدی مواجه شده است و در سطح شهر عوامل توزیع سیلندر یا گاز ندارند و یا با قیمت‌های بالا اقدام به فروش می‌کنند که برای من گران تمام می‌شود به همین دلیل به شرکت اصلی توزیع مراجعه می‌کنم که اکثرا یا گاز وجود ندارد و یا باید چندین ساعت در صف منتظر بمانم.

کسی پاسخگوی مردم نیست

یکی دیگر از شهروندان گفت: یک هفته است برای تهیه سیلندر گاز تلاش می‌کنم، اما با مشکل مواجه هستم کسی هم پاسخگو نیست و مردم هر روز صبح این صف را تشکیل می‌دهند و برخی مواقع کسی نیست به ما بگوید امروز گاز توزیع می‌شود یا خیر.

او ادامه داد: مردم توقع دارند حداقل یک اطلاع رسانی دقیق در این زمینه انجام شود، من چند روز است برای تهیه گاز هر روز ساعت ۵ اینجا هستم، اما دست خالی به خانه می‌روم.

او گفت: هر روز که می‌آییم فقط می‌گویند در صف نوبت بگیر، اما مشخص نیست گاز توزیع می‌شود یا خیر.

یکی دیگر از شهروندان گفت: یک هفته برای پر کردن یک پیک نیک گاز تلاش می‌کنم، اما خبری نیست. بسیاری از مردم زن و مرد با بچه‌های خود در این صف‌ها هر روز معطل می‌شوند.

زمانی که این بار در صف های طولانی گاز تلف می شود

توزیع نامنظم گاز به قبل از طرح اصلاح قیمت بنزین بر می‌گردد

هر چند دلیل اصلی تاخیر در توزیع گاز مشخص نیست، اما برخی گرانی کرایه‌های حمل و نقل را دلیل اصلی می‌دانند، بررسی‌ها نشان می‌دهد مشکل توزیع نامنظم سیلندر‌های گاز، اما به قبل از گرانی بنزین مربوط می‌شود و نمی‌توان به صورت مستقیم تنها دلیل تاخیر در توزیع را اصلاح قیمت بنزین دانست.

اما شرکت گاز در این خصوص می‌گوید، گاز مورد نیاز برای تامین نیاز شهروندان استان کرمان و شهر کرمان تامین شده است و در دسترس شرکت‌های توزیع کننده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان کرمان در این زمینه می‌گوید: هیچ مشکلی در زمینه تامین گاز وجود ندارد و این سوخت در استان تامین شده است و شرکت‌های توزیع کننده باید اقدام لازم برای توزیع را انجام دهند.

اکبری می‌افزاید: نظارت بر توزیع گاز بر عهده سازمان صمت است و باید این سازمان در خصوص نحوه عرضه سیلندر‌های گاز پیگیری کند.

او تاکید کرد: گاز مایع به میزان مورد نیاز در استان وجود دارد و در این خصوص مشکلی وجود ندارد. چندین شرکت توزیع داریم که باید از مبادی تامین گاز را در سطح استان توزیع کنند و همه سهمیه لازم را دارند.

در بخش توزیع مشکل وجود دارد

این در حالیست که اداره صمت نیز می‌گوید که همه شرکت‌های توزیع کننده سهمیه لازم را در یافت کرده اند و یک شرکت به نام پرسی ایران گاز فقط از ۵۰ درصد از سهمیه استفاده کرده است که همین امر موجب کمبود سیلندر گاز مایع شده است.

در این میان این مردم هستند که با مشکل تامین سوخت مورد نیاز مواجه هستند و به نظر می‌رسد با برگزاری جلسات مشترک بین دستگاه‌های متولی و هماهنگی بیشتر و رفع مشکلات موجود زمینه توزیع دقیق و منظم سیلندر‌های گاز در مناطق مختلف استان و شهر کرمان مهیا خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

برچسب ها: توزیع گاز ، شبکه گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۰:۴۲ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
دولت تدبیر و امید یعنی این . . .
آخرین اخبار