اجرای طرح آموزش‌ هنگام ازدواج از ۲ هفته آینده در استان خراسان شمالی

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت گفت: با اجرای طرح آموزش‌های لازم هنگام ازدواج از ۲۰ تا ۲۵ درصد طلاق‌ها پیشگیری خواهد شد.

 آموزش‌های لازم هنگام ازدواجبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حامد برکاتی، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از بهره مندی تمام استان‌های کشور از اجرای طرح آموزش‌های هنگام ازدواج از ۲ هفته آینده در استان خراسان شمالی تا پایان سال خبر داد و  گفت: ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی در کشور داریم که تا پایان سال دانشگاه‌های باقی‌مانده نیز از مزایای این طرح بهره مند می‌شوند.

او با بیان این که این طرح در ۴۲۸ مرکز در کشور اجرا می‌شود، تصریح کرد: بیش از ۳ هزار مربی برای این طرح در نظر گرفته شده است که همه آن‌ها آموزش دیده یا در حال آموزش هستند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت از تجربه ۲۷ ساله در این زمینه خبر داد و گفت: طبق قانون، انجام آزمایش‌های ژنتیک هنگام ازدواج به منظور بررسی ژنتیک طی سال‌های گذشته اجباری بود و آموزش‌های شش ساعته به عنوان یک پیوست در ۴ محور در کنار برنامه قبلی انجام خواهد شد.

او با بیان این که زوجین چهار مبحث را در این طرح آموزش می‌بینند، تصریح کرد: زوجین در واقع، سلامت که اصول کلی آن تغذیه صحیح و شیوه زندگی سالم است را آموزش می‌بینند. در این دوره‌ها زوجین، سلامت جنسی، آموزش احکام ازدواج، روانشناسی و تعامل زوجین را آموزش می‌بینند که در تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق موثر است.

برکاتی از اختصاص اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی برای این طرح طی یکسال خبر داد و گفت: طبق برآورد‌های انجام شده پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح از ۲۰ تا ۲۵ درصد طلاق‌ها پیشگیری خواهد شد.

او تصریح کرد: با همکاری خوب دستگاه‌ها به نتایج مطلوب و دلخواهی در این زمینه خواهیم رسید و پایدار بودن منابع مالی موفقیت این طرح را تضمین می‌کند.

برکاتی سواد رسانه را جزو موارد مهم برای زوجین اعلام کرد و افزود: آموزش جنسی خانواده‌ها را نیز در مراکز کلینیک‌های خانواده در سال‌های آینده خواهیم داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار