باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

دولت روحانی رکورددار تغییر مدیریت جمعیت هلال احمر

دولت یازدهم و دوازدهم با تغییر ۳ مدیر به دنبال انتخاب چهارمین مدیر جمعیت هلال احمر است و از این حیث رکورددار است.

دولت روحانی رکورددار تغیر مدیریت جمعیت هلال احمربه گزارش خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جمعیت هلال احمر ایران در سال ۱۳۰۱  تشکیل شد و  پس از پیروزی انقلاب اسلامی تغییرات وسیعی در آن صورت گرفت و اساسنامه این جمعیت در سال ۵۹ به تصویب رسید.

در سال ۶۲ نام این سازمان به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر پیدا کرد و از آن زمان تغییرات وسیعی در آن صورت گرفت و به فعالیت‌های درمانی پرداخت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی  تاکنون جمعیت هلال احمر ۱۰  مدیر به خود دیده است و دولت‌های مختلف، رؤسای متعددی را برای این سازمان تعیین کرده‌اند که دولت حسن روحانی با تغییر ۴ مدیر در ۷ سال رکورددار تغییر مدیریت در جمعیت هلال‌احمر است.

روسای سالهای دور و نزدیک هلال احمر چه کسانی بودند؟

کاظم سامی که اولین وزیر بهداشت کشور بود پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ تا سال ۵۹ به مدت ۲ سال  ریاست جمعیت هلال احمر را بر عهده گرفت.

سپس علی بهزادنیا از سال ۵۹ تا سال ۶۰ عهده‌دار ریاست جمعیت هلال‌احمر شد و پس از او سید حسن فیروزآبادی تا سال ۶۲ سکان‌داری جمعیت هلال احمر را برعهده داشت.


بیشتر بخوانید: موافقت شورای عالی هلال احمر با استعفای پیوندی


پس از فیروزآبادی، سیف‌الله وحید دستجردی پدر وزیر اسبق وزارت بهداشت از سال ۶۲ تا ۷۸ به مدت ۱۶ سال عهده‌دار ریاست جمعیت  هلال‌احمر بود و پس از او احمدعلی نوربالا از سال ۷۸ تا ۸۴ و در دولت‌های هفتم و هشتم رئیس جمعیت هلال احمر بود.

در دولت نهم و دهم هم سید مسعود خاتمی از سال ۸۴ تا ۸۹ و ابوالحسن فقیه از سال ۸۹ تا ۹۲ به عنوان رؤسای جمعیت هلال احمر منصوب شدند.

اما دولت یازدهم و دوازدهم با تغییر ۳ مدیر اکنون به دنبال معرفی چهارمین مدیر جمعیت هلال احمر است.

شورای عالی هلال احمر  به دنبال انتخاب دوازدهمین رئیس جمعیت

محمد فرهادی وزیر اسبق علوم و بهداشت از شهریور ۹۲ تا دی ۹۳، امیرمحسن ضیایی استرآبادی از دی ۹۳ تا مهر ۹۶ و علی اصغر پیوندی مدیر مستعفی جمعیت هلال احمر از مهر ۹۶ تا آذر ۹۸ سکان‌داران ریاست جمعیت هلال احمر بودند.

علی اصغر پیوندی آخرین رئیس جمعیت هلال احمر که آذر ماه امسال هنگام خروج از کشور متوجه ممنوع‌الخروجی خود شد از سمتش استعفا داد و سپس به دلیل داشتن پرونده قضایی توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر و به زندان اوین منتقل شد.

حال شورای عالی هلال احمر متشکل از اعضای منتخب شورای عالی نماینده، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و نماینده رئیس جمهور در شورای عالی باید از میان افرادی که رزومه خود را به دبیرخانه جمعیت هلال احمر ارسال کرده‌اند رئیس جدید این سازمان را انتخاب کنند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار