مدیر مرکز بهداشت روانسر:

بیشتر قرص‌های موجود در کیک‌های آلوده‌ از نوع آنتی بیوتیک بود

مدیر مرکز بهداشت روانسر گفت : براساس بررسی‌های اولیه بیشتر قرص‌های موجود در کیک‌های آلوده‌ای که در این شهر مشاهده شده از نوع آنتی بیوتیک و پیشگیری از بارداری بوده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مهدی رفعت جو مدیر مرکز بهداشت روانسر گفت : پس از ضبط و جمع آوری کیک‌های دولایه با مارک یکی از شرکت‌های گزارش شده، قرص و کیک نمونه برداری شده به آزمایشگاه موادغذایی معاونت غذا و دارو ارسال شده تا آلودگی‌های میکروبی و ترکیبات دقیق‌تر قرص مشخص شود.

او گفت : پس از گزارش‌های دریافتی گروهی از بازرسان واحد بهداشت محیط مرکز، کلیه کیک‌های مشکوک را بررسی و حدود پنج بسته از این کیک‌ها را از مراکز عرضه جمع آوری کردند.

رفعت جو افزود: بازرسان این مرکز نمونه کیک‌هایی را از شرکت‌های دیگری که در سطح شهرستان توزیع شده بود، بررسی کردند که خوشبختانه مورد مشکوکی مشاهده نشد.

او افزود: با توجه به اینکه قرص‌ها پس از مرحله تولید و در مرحله عرضه در کیک‌ها جاسازی شده است، مردم از مصرف هرنوع کیک با بسته بندی‌های مشکوک خودداری کنند.

در همین راستا سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به نقل از دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص مشاهده اجسام خارجی از قبیل قرص و کپسول در بسته بندی برخی محصولات کیک، ویفر و ... منسوب به ۱۲ برند تولیدی گفت: آنچه مشخص است قرص و کپسول بعد از خط تولید و در سطح عرضه و در اقدامی خرابکارانه، هدفمند و سازمان یافته به بسته بندی تعدادی از محصولات وارد شده و مشکلی در سطح خطوط تولید و بسته بندی و حتی عرضه کلان از مسیر شرکت‌های پخش مجاز و رسمی مشاهده نشده است.

او افزود: تنها مرجع اظهارنظر در مورد محتوای این قرص و کپسول ها، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو است و تا این لحظه گزارشی از وجود دارو‌های مخدر یا قرص برنج در نمونه‌های ارسالی نداریم.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار