مرگ ۱۰ گیلانی بر اثر گاز گرفتگی

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ نفر بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ نفر از مشترکان گاز در استان بر اثر حوادث مرتبط با گاز طبیعی و گاز گرفتگی جان خود را از دست داده اند، از این رو از همه مصرف کنندگان گاز تقاضا مندم تا با رعایت هرچه بیشتر نکات ایمنی، زمستانی امن و آرام را در کنار خانواده سپری کنند.

او افزود: شرکت گاز در نیمه اول سال همه ایستگاه‌ها و تاسیسات گاز را مورد سرویس و تعمیر قرار می‌دهد تا در فصل سرما هیچگونه خللی در روند گازرسانی به مشترکان به ویژه مشترکان خانگی به وجود نیاید.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان، به اجرای طرح حذف صورتحساب کاغذی گاز اشاره کرد و گفت: در راستای طرح حذف صورتحساب کاغذی گاز در کمتر از ۴ ماه موفق شدیم اطلاعات بالغ بر ۹۰۰ هزار مشترک خود را دریافت کنیم.

حسین اکبر افزود: شرکت گاز استان در راستای اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی طرح‌های فرهنگی متنوعی مانند سفیران انرژی را در سطح جامعه به ویژه مدارس به انجام رسانده و امسال نیز همانند سال‌های گذشته با هدف نهادینه کردن فرهنگ مصرف و کاهش حوادث تفاهم نامه اجرایی با اداره کل آموزش و پرورش استان به امضا رسانده است.

او، با بیان اینکه در سال جاری ۲۵ هزار مترمکعب بر ساعت جایگزینی گاز طبیعی در استان انجام شده است، گفت: هم اکنون شرکت گاز ۷۵ درصد انرژی گیلان را تامین می‌کند و این مهم نشان دهنده نقش بی بدیل گاز در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه و آبادانی استان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درباره گازرسانی به صنایع گفت: این شرکت با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت اقتصادی استانداری گیلان نسبت به شناسایی صنایع فاقد گاز اقدام کرده و برنامه ریزی لازم برای گازرسانی به آن‌ها را به انجام می‌رساند.

حسین اکبر، با بیان اینکه مصرف جایگاه‌های CNG در حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است، افزود: هم اکنون همه جایگاه‌های CNG استان در سرویس قرار داشته و در حال ارائه خدمات به ناوگان حمل و نقل است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان با تاکید بر رعایت دمای آسایش (۱۸ تا ۲۱ درجه) از سوی مشترکان، بار دیگر از همه مشترکان گاز درخواست کردتا با رعایت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی فصل سرما را بدون حادثه سپری کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: وزارت نیرو ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.