ورود ۱۸ کشتی حامل روغن‌های خوراکی به مجتمع بندری کاسپین

از ابتدای امسال تاکنون۱۸ کشتی حامل روغن‌های خوراکی وارد مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی شده است.

ورود ۱۸ کشتی حامل روغن‌های خوراکی به مجتمع بندری کاسپینبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، امین افقی، عضو هیات مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار تن انواع روغن خام خوراکی در مجتمع بندری کاسپین تخلیه شده که ۳ کشتی در سه ماه آخر پارسال و ۱۸ کشتی از ابتدای امسال تا کنون وارد مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی شده است.

او افزود: این روغن‌های خوراکی برای تامین مواد اولیه در واحد‌های تولیدی و تأمین مستمر کالا‌های اساسی کشور از طریق این مجتمع بندری وارد کشور شده تا پس از تصفیه، تکمیل و بسته بندی در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

عضو هیات مدیره و معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: احداث مخازن فله مایع و یک پست اسکله دلفین توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با هدف پهلوگیری کشتی‌های تانکر حمل مایعات در مجتمع بندری کاسپین، بهمراه فاصله کم مخازن تا اسکله‌های این مجتمع بندری یکی از مزیت‌های مخازن موجود و در حال ساخت در بندرکاسپین است.

امین افقی افزود: تخلیه محموله روغن در مجتمع بندری کاسپین به عنوان یک مزیت رقابتی محسوب شده و باعث کاهش مدت زمان تخلیه کشتی‌های حمل روغن و هزینه‌های مربوط به آن شده است.

اوگفت: نزدیکی مجتمع بندری کاسپین به پایتخت و کارخانجات تولید روغن کشور از مزایای ترانزیت این مواد اولیه از طریق این مجتمع بندری است که زمینه کاهش هزینه‌های حمل کالا را فراهم می‌آورد.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: تاکنون این بندر استراتژیک کشورمان در دریای خزر میزبان ۹۹ کشتی برای تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات کشورمان بود که ۲۰ فروند پارسال و ۷۹ فروند کشتی تجاری نیز در سال جاری در اسکله‌های این بندر پهلوگیری کردند.

امین افقی، با اشاره به تمایل روز افزون فعالان اقتصادی و تولیدی برای استفاده از خدمات و واردات و صادرات کالا از مجتمع بندری کاسپین، گفت: مجتمع بندری کاسپین به عنوان یک بندر نسل سوم کشورمان، با مساحت پسکرانه عملیاتی و پشتیبانی حدود ۵۰۰ هکتار و آبخور بالا، با هدف گسترش صادرات کالا به کشور‌های حاشیه دریای خزر و کشور‌های اتحادیه اوراسیا و همچنین فعالسازی کریدور‌های عبوری از کشور راه اندازی شده است.

او، با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است، افزود: با اتصال این مجتمع بندری با راه آهن سراسری شاهد تحول چشمگیر در توسعه هرچه بیشتر اقتصاد منطقه و استان گیلان خواهیم بود.

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی، با اشاره به اینکه فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کالا در بندرکاسپین از تابستان سال ۹۷ در منطقه آزاد انزلی آغاز شده است، گفت: این بندرگاه در حال حاضر دارای ۳ پست اسکله است.

افقی تصریح کرد: پارسال ۲۰ فروند کشتی در بندرکاسپین تخلیه و بارگیری شد و شمار کشتی‌های پهلو گرفته در نیم سال نخست ۹۸ نیز به ۴۰ فروند کشتی رسیده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.