کشت چغندر قند در یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی اندیمشک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک گفت: در سال زراعی جاری، میزان یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت چغندرقند اختصاص یافت.

عباس جمشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در سال زراعی جاری، یکهزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت چغندر قند اختصاص یافت که پیش بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت، مقدار ۱۰۰ هزار تن چغندر قند تولید و روانه کارخانه‌های تولید قند گردد.

او افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی مستقر در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان، اطلاعات و راهنمائی‎های لازم را به صورت عملیاتی در مراحل کاشت، داشت و برداشت در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

جمشیدی اظهار داشت: همچنین در سال زراعی ۹۸، یکهزار و ۸۸۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت کلزا آبی اختصاص یافت که پیش بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت، ۳ هزار و ۵۰۰ تن کلزا تولید و برداشت شود.

استان خوزستان بدلیل شرایط آب و هوایی مناسب، یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی از جمله؛ گندم، کلزا، سبزی و صیفی، غلات، چغندر قند، نیشکر و ... محسوب می‌شود که محصولات تولیدی، علاوه بر صادرات به استان‌های همجوار، به خارج از کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.