شیوه‌هایی برای پس انداز کردن

افراد با هر سطحی از درآمد، می توانند پس انداز کنند به شرط اینکه مخارج غیرضروری خود را کمتر کنند.

شیوه‌هایی برای پس انداز کردنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،اغلب مردم برای پس انداز مشکل دارند؛ آن‌ها دلیل اصلی این کار را درآمد پایین خویش بیان می‌کنند، ولی به نظر ما هرچند درآمد پایین بسیار موثر است، ولی دلیل اصلی پس انداز نکردن افراد، مخارج خیلی زیاد و در بسیاری از موارد غیر ضروری آنان است. هرگز تصور نکنید که فقط پولدار‌ها می‌توانند بخشی از درآمد خویش را پس انداز کنند. افرادی هستند که سالانه ۲۰ میلیون تومان درآمد دارند و ۲۰ درصد آن (یعنی چهار میلیون تومان) را پس انداز می‌کنند و در مقابل افراد دیگری نیزهستند که سالانه حدود ۸۰ میلیون تومان درآمد دارند، ولی فقط ۵ درصد آن (یعنی چهار میلیون تومان) را پس انداز می‌کنند. پس انداز کردن یک هنر و مهارت است که صرف نظر از این که میزان درآمد شما چقدر است، باید آن مهارت را بیاموزید و به کار گیرید تا بتوانید مسائل مالی زندگی خویش را به خوبی مدیریت کنید.


آن‌هایی که عادت خوب پس انداز دارند


مردم با هر سطحی از درآمد به سه دسته تقسیم می‌شوند:

دسته اول:مردمی که بیش از آن چه درآمد دارند، خرج می‌کنند! بنابراین انباشتی از بدهی‌ها را بر دوش می‌کشند و به عبارت دیگر میزان پس انداز آن‌ها منفی است.

دسته دوم:مردمی که همه درآمدشان را خرج می‌کنند و بنابراین میزان پس انداز آن‌ها صفر است.

دسته سوم:مردمی که ۲، ۵، ۱۰ یا حتی ۲۰ درصد (یا بیشتر!) از درآمدشان را پس انداز می‌کنند و بنابراین میزان پس انداز آن‌ها مثبت است.


راه حلی برای پس انداز کردن

 
در بررسی و تحلیل مخارج خود، ابتدا مشخص کنید که معمولاً پول هایتان کجا خرج می‌شود. سپس سعی کنید عادت خوب پس انداز را در خود ایجاد کنید. مثلاً روزانه مبلغی را پس انداز کنید. یا به طور منظم به صورت هفتگی پس انداز کنید. اما این که تا ریال آخر درآمدتان را به صورت دقیق و موشکافانه بررسی کنید که کجا خرج شده است، عادت خوبی نیست و در بیشتر مواقع موجب ناراحتی خود و اطرافیان تان می‌شود؛ بنابراین خود را در بررسی ریال به ریال درآمدتان به مشقّت نیندازید، فقط منابع خرج کردن را شناسایی کنید. امروزه خرج کردن پول بسیار ساده است، چون با نوآوری کارت‌ها و دستگاه‌های خودپرداز، همیشه مقدار زیادی پول در دسترس شماست، انواع و اقسام وام‌ها به شما پیشنهاد می‌شود و این طور به نظر می‌رسد که بانک‌ها و موسسات اعتباری مشتاق هستند پول خود را به شما وام بدهند. اما این پول به ظاهر مفت، یک فریب خطرناک است. وام دهندگان هیچ چیز را رایگان نمی‌دهند، آن‌ها فقط با چرب زبانی و تبلیغات خود، فرصت این را از شما می‌گیرند که سر خود را برگردانید و نرخ‌های بهره مطالبه شده را حساب کنید.


اصل مطلب:

زندگی پستی‌ها و بلندی‌های زیادی دارد. آدم باید همیشه فکر دوران سخت زندگی باشد. یکی از راه‌های تدبیر آینده زندگی پس انداز است. برخی به غلط فکر می‌کنند که پس انداز کردن مال کسانی است که درآمد زیادی دارند. نخیر! پس انداز یک هنر است که هرکسی با هر درآمدی می‌تواند هنرمند این عرصه باشد. پس انداز، مازاد هزینه‌های زندگی نیست بلکه تدبیر اقتصاد زندگی و قسمتی از بودجه خانوار است

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.