سرپرست جدید دانشگاه زابل معرفی شد

پیمان افراسیاب با حضور معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ائمه جمعه سیستان، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان به عنوان سرپرست دانشگاه زابل معرفی و منصوب شد.

سرپرست جدید دانشگاه زابل معرفی شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه زابل که در سرسرای آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد اظهار داشت: تاثیر اجتماعی دانشگاه زابل در منطقه بسیار زیاد است به طوریکه مردم این منطقه را با توجه به مکانیز‌های مربوط به دانشگاه توانسته با خود همراه کند.

علی خاکی صدیق از آغاز رتبه بندی دانشگاه‌های کشور در سال آینده خبرداد و گفت: مقدمات و مبانی شاخصه‌های امتیازات رتبه بندی دانشگاه‌ها در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به پایان رسیده و این برنامه در سال ۹۹ عملیاتی می‌شود.

او  تصریح کرد: در برنامه رتبه‌بندی توسعه رشته‌های آموزشی مطرح نیست بلکه بدنبال افزایش کیفیت رشته موجود در دانشگاه‌ها هستیم.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نوآوری در آموزش، توانمندسازی اعضای هیات علمی، مهارت‌افزایی دانشجویان و توان اشتغال‌پذیر در برنامه رتبه‌بندی مورد توجه است.

او توجه به اخلاق حرفه‌ای در آموزش و پژوهش را مورد تاکید قرار داد و افزود: موفقیت در مدیریت دانشگاه‌های کشور با توانمندی فردی حل نمی‌شود بلکه با همکاری تمام اقشار دانشگاه قابل حل است.

امام جمعه زابل نیز گفت: سیستان سرزمینی شگفت انگیز و دارای اقیانوسی از استعداد‌های بالقوه است که تنها با توجه کردن به فعلیت می‌رسند.

حجت الاسلام علی اکبر کیخا افزود: سیستان سرزمینی با غنای خاک بسیار و استعداد‌های مردمی زیاد است. چرا امروز به عنوان منطقه‌ای محروم معرفی می‌شود که دلیل این ایستایی و عقب‌ماندگی مناطق باید از طریق پژوهش توسط دانشگاه‌ها بررسی شود.

وی از تلاش‌های رییس سابق دانشگاه زابل تقدیر کرد و گفت: سکان هدایت این دانشگاه امروز به فردی واگذار شده که دارای فکری بلند و به استعداد‌ها توجه زیادی دارد.

امام جمعه زابل از دانشگاهیان؛ مطالعه و تحقیق برای خارج شدن از بن بست سیستان، ایجاد شغل و افزایش امید در مردم را خواستار شد.

رییس سابق دانشگاه زابل نیز اظهار داشت: در طول چهار سال خدمت در این دانشگاه هیچ تعدیل نیرویی انجام نشد و جذب نیروی انسانی جدید نیز متوقف شده است.

موسی بهلولی افزود: بودجه دانشگاه زابل در این مدت صدرصد اختصاص یافت و سه ردیف بودجه مستقل نیز به دانشگاه افزوده شد.

او بیان کرد: از محل صرفه جویی و اصلاح قرارداد‌های عمرانی سرسرای آیت الله هاشمی رفسنجانی، دانشکده آب و خاک و چند پروژه دیگر در دانشگاه ساخته شد.

رییس سابق دانشگاه زابل گفت: این دانشگاه هم‌اینک با ۴۶ کشور دنیا ۱۲۱ پروژه مشترک دارد.

او  ایجاد مرکز تولید نهال زیتون، دستگاه استحصال روغن زیتون، توسعه مزرعه گیاهان دارویی، ایجاد مجموعه بوم گردی، ایجاد دریاچه مصنوعی هامونک را از جمله اقداماتش در چهار سال اخیر عنوان کرد.

سرپرست جدید دانشگاه زابل نیز گفت: با توجه به تصویب سند راهبردی این دانشگاه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف به اجرای این سند هستیم.

پیمان افراسیاب با بیان اینکه بیشتر مشکلات دانشگاه زابل توسط مدیران سابق کالبدی حل شده است افزود: متوازن سازی بخش‌های مغفول مانده، عمق گذاری کار‌های گذشته، افزایش تعاملات بین المللی، ارتقا شاخص‌های پژوهشی، ارتقای نظم و انضباط اداری با حفظ کرامت انسانی، استفاده از ظرفیت ۱۴۰ هکتار از مجموعه چاه نیمه و سد سیستان، ایجاد شورای راهبردی، اولویت‌بندی در تکمیل پروژه‌های عمرانی و اجتناب از ایجاد واحد‌های جدید در این دانشگاه مدنظر است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار