آنفلوآنزای انسانی ارتباطی به پرندگان ندارد

نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور با بیان اینکه شیوع بیماری آنفلوانزا در کشور هیچ ربطی به آنفلوانزای پرندگان ندارد، گفت: آنفلوانزای پرندگان در کشور کنترل شده است.

آنفلوآنزای انسانی ارتباطی به پرندگان نداردبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،حبیب اسدالله نژاد اظهارداشت:متاسفانه برخی افراد که اطلاعات کافی ندارند بحث شیوع آنفلوانزای انسانی در کشور را به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و مصرف مرغ مرتبط می‌کنند، اما این دو بیماری هیچ ربطی به یکدیگر ندارد.

وی ادامه داد: تاکنون در هیچ یک از واحد‌های صنعتی تولید مرغ گوشتی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارشی ارائه نشده و این بیماری در کشور کاملا کنترل شده است.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه گزارشاتی که از آلودگی وجود داشته مربوط به طیور بومی یا پرندگان مهاجر بوده است، گفت: برای احتیاط از مردم درخواست می‌کنیم که از شکار و یا مصرف گوشت پرندگان مهاجر و وحشی و طیور بومی خودداری کنند همچنین از دستفروش‌ها طیور خریداری نکنند.

اسدالله نژاد با بیان اینکه کشتار طیور در کشتارگاه زیر نظر کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور و طبق استاندارد انجام می‌شود، افزود: بنابراین مصرف این طیور هیچ مشکلی ندارد و مردم می‌توانند با خیال راحت آن‌ها را مصرف کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار