از سوی ستاد اجرایی فرمان امام

تحویل ۱۴۴ نفر شتر برای ایجاد اشتغال در روستا‌های خراسان جنوبی

ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، با هدف ایجاد شغل و کسب درآمد، ۱۴۴ نفر شتر تحویل روستائیان خراسان جنوبی داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حسینی نماینده شرکت مجری این طرح درخراسان جنوبی گفت: همچنین در این راستا هزار و ۶۱ راس دام سبک با نژاد پربازده در اختیار روستائیان قرار گرفته است.

او افزود:بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ۱۵ مهر، قرار است با اجرای طرح پرورش ۱۰ هزار نفر شتر و ۲۵ هزار راس گوسفند، تا پایان سال هزار و ۴۰۰ برای ۱۲ هزار نفر در استان بصورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شود.

حسینی بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای اجرای این طرح ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با بازپرداخت ۵ ساله و کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌کند.

نماینده شرکت مجری این طرح در استان بیان کرد: طرح پرورش شتر و دام سبک در تمام شهرستان‌های استان و با شناسایی افراد واجد شرایط توسط ۲۴ تسهیلگر این ستاد اجرا می‌شود.

او تکمیل زنجیره ارزش تولیدات شتر را از دیگر اهداف تفاهمنامه امضاء شده دانست و ادامه داد: خرید تضمینی شیر شتر، راه اندازی واحد‌های صنعتی از جمله کارخانه بسته بندی شیر، شیرخشک، گوشت شتر و سایر فرآورده‌های این حیوان از جمله پشم و روغن کوهان از برنامه‌های آینده این طرح است.

حسینی عنوان کرد: برای تامین علوفه مورد نیاز این دامها، کشت بذر خارشتر در ۱۰ هکتار از مراتع استان درنظر گرفته شده است.

استاندار خراسان جنوبی پیش از این اظهارامیدواری کرده بود با اجرای تفاهمنامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، خراسان جنوبی به قطب منطقه‌ای شتر یا هاب پرورش شتر تبدیل شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.