مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

۴۰ واحد الگویی کشاورزی در مرودشت اجرایی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: امسال بیش از ۴۰ واحد الگویی در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی و دام در این شهرستان ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، با اشاره به اینکه در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ بیش از ۴۰ واحد الگویی در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی و دام در این شهرستان ایجاد شد، اظهار کرد: ۱۱ سایت الگویی، ۱۱ کانون یادگیری، هفت مزرعه نمایشی، هشت باغ نمایشی، سه دامداری الگویی، و یک واحد آبزی پروری به مرحله اجرا رسیده است.

او با بیان اینکه پارسال نیز بیش از ۳۰ سایت الگویی در شهرستان اجرا و نتایج مطلوبی برای بهره برداران دربرداشت، افزود: در کانون‌های یادگیری علاوه بر استفاده از توان مراکز تحقیقاتی از تجربه یک بهره بردار موفق نیز در انتقال دانش خود به سایر بهره برداران استفاده می‌شود.

او، هدف از ایجاد سایت‌های الگویی جامع تولیدی ترویجی را افزایش پوشش خدمات تحقیقی، ترویجی و اجرا در راستای تحقق سیاست‌ها و همسویی برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت بخش اجرا و تحقیقات، افزایش عملکرد، پایداری تولید و ارتقای بهره وری با رویکرد مشارکتی برشمرد.

رحیمی با بیان پتانسیل بالا و سهم شهرستان در تولید محصولات مختلف، اجرای این سایت‌ها را گامی موثر در راستای رونق تولید، افزایش بهره وری و انتقال دانش فنی و یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان مستقر در هر پهنه تولیدی از طریق ایجاد شبکه مدیریت دانش دانست.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت اضافه کرد: در این سایت‌ها امکان استقرار و توسعه فناوری‌های پایدار درساختار خرده مالکی کشاورزی پایداردر قالب یک برنامه جامع، موثر و کم هزینه ترویجی مهیا می‌شود.

مرودشت با ۱۳۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت و تولید سالانه بیش از دو میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی، ۱۸ درصد تولید کل استان را به خود اختصاص داده است.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، زراعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار