کرمانشاه قابلیت‌های متعددی در زمینه علمی، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه قابلیت‌های متعددی در زمینه علمی، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی دارد و در این بین دانشگاه‌ها نقش ویژه‌ای در پیشرفت استان برعهده دارند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه قابلیت‌های متعددی در زمینه علمی، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی دارد و در این بین دانشگاه‌ها نقش ویژه‌ای در پیشرفت استان برعهده دارند. نقش دانشگاه‌ها علاوه بر ارتقا علمی در پیشبرد مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز بسیار مشهود است.

او گفت : دانشگاه‌ها در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نقش اساسی دارند. در این بیانیه علم، پژو هش و اقتصاد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مرادی افزود : در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توانسته ایم این بیانیه را به صورت عملی در آوریم.

او افزود : با تولید ۶ دارو در شرکت‌های داروسازی توسط دانشگاه داروسازی استان کرمانشاه نیاز به واردات این دارو‌ها در کشور را مرتفع ساخته ایم. همچنین هم اکنون بیش از ۴۰۰ دانشجوی عراقی و خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تحصیل می‌پردازند و توریسم سلامت علاوه بر ارز آوری می‌توانند تبیین کننده افتخارات و پیشرفت‌های علمی دانشگاه و جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق باشد.

مرادی گفت : در توریسم درمانی نیز میزبان بیمارانی از کشور عراق هستیم و توانسته ایم مجوز‌های IPD را از وزارت بهداشت را در این خصوص کسب کنیم.

او گفت : دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی، تشکل‌های فرهنگی و دانشجویی پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است ونقش نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بسیار مهم و تاثیر گذار است.

مرادی افزود : این نهاد تبیین کننده و سیاست گذار مسائل دینی، اسلامی و فرهنگی در دانشگاه است؛ و تعامل و همفکری مسئولین نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با دانشجویان و اساتید در راستای پیشبرد اهداف علمی و فرهنگی این دانشگاه قابل تقدیر است.

اعلمی ال آقا رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : با مدیریت و درایت روسای دانشگاه ها، حضور و نقش موثر دانشجویان، تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی؛ باید از آسیب و ورود دشمنان به این حوزه جلوگیری شود.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار