افزایش ۲ برابری سرانه مصرف ماهی در کشور/به زودی تولید تیلاپیا از سایر کپورو قزل آلا پیشی می‌گیرد

مدیر پروژه تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در کشور گفت: بااضافه شدن ماهی تیلاپیا به سفره‌های ایرانی، سرانه مصرف ماهی در کشور تا ۱۲.۵ کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علی بیگی مدیر پروژه تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیای کشور در  بازدید از مزارع پرورش تیلاپیا در بافق، گفت: امسال میزان سرانه مصرف ماهی در کشور به ۱۲ ویک دهم کیلوگرم افزایش یافته است.

او با اشاره به اینکه متوسط سرانه مصرف ماهی در دنیا ۱۸ کیلوگرم است، افزود: طی سال‌های گذشته سرانه مصرف ماهی در ایران ۷ کیلوگرم بوده که امسال به بیش از ۱۲ کیلوگرم رسیده است.

مدیر پروژه تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در کشور با بیان اینکه تیلاپیا می‌تواند نقش مهمی در تامین امنیت غذایی در کشور داشته باشد تصریح کرد:پیش بینی می‌شود سرانه مصرف ماهی در کشور به ۱۸ کیلوگرم متوسط سرانه مصرف جهانی نزدیک شود.

بیگی با بیان اینکه مجوز پرورش ماهی برای چهار استان قم، سمنان، خراسان جنوبی و یزد اخذ شده است خاطر نشان کرد:این ماهی سرعت رشد بسیار خوبی دارد و پرورش آن بسیار مقرون به صرفه است.

او با اشاره به اینکه امروز فعالیت‌های گسترده‌ای در خصوص پرورش انواع ماهیان گرم آبی و سرد آبی در سطح کشور در حال انجام است گفت:در سال گذشته بیش از ۱۰۰ تن ماهی تیلاپیا، ۱۸۰ تن کپور ماهی و ۵۰۰ هزار تن ماهیان سرد ابی در کشور تولید شد.

مدیر پروژه تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در کشور ادامه داد:تا دو سال اینده ماهی تیلاپیا تولید کپور ماهیان پیشی خواهد گرفت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار