ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: امسال برای ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار کشور اشتغال ایجاد می‌شود.

ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار زن سرپرست خانوارمعصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده دیشب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: امسال ۱۳میلیارد تومان اعتبار برای کارآفرینی زنان سرپرست خانوار اختصاص یافت.

او با بیان اینکه با این اعتبارات قرارا است برای ۱۲ هزار زن سر پرست خانوار کشور اشتغال ایجاد شود افزود: این اعتبار برای زنانی که سر پرست پدر یا مادر و یا فرزندان خود هستند اختصاص یافته است.

او با اشاره به وجود ۳ میلیون و پانصد هزار زن سرپرست خانوار کشور گفت: کار آفرینی برای زنان سرپرست خانوار با هدف توانمند سازی زنان در کسب و کار و استحکام خانواده‌ها اجرا می‌شود.

ابتکار همچنین از پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای اشتغالزایی در روستا‌های کشور از صندوق ذخیره ارزی کشور خبر دادو گفت: ۴۰ درصد این تسهیلات را زنان روستایی کشور برای ایجاد اشتغال دریافت کرده اند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده از ۱۵ لایحه برای افزایش اختیارات زنان در خانواده و حقوق آن‌ها در برابر خشونت به مجلس شورای اسلامی خبر دادو افزود: لایحه تامین امنیت زنان در مرحله نهایی شدن است و با اجرای آن جلوی خشونت علیه زنان گرفته می‌شود و اختیارات زنان برای طلاق و شکایت دربابرخشونت راحت‌تر می‌شود.

انتهای پیام/ا

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.