پیشتازی جهاد دانشگاهی در توانمند سازی بانوان بی سرپرست

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان از شناسایی ۲۰۹ بانوی بی‌سرپرست این استان در طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خبر داد.

پیشتازی جهاد دانشگاهی در توانمند سازی بانوان بی سرپرستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اکبر اسدی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان امشب در شورای مشورتی زنان همدان با بیان اینکه طرح توانمندسازی اختصاصی زنان سرپرست خانوار در ابتدا برای ۶ هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در ۲۴ استان برنامه ریزی شد، گفت: براساس قانون مشاغل خانگی، ۲۵ دستگاه عضو ستاد برای این طرح در نظر گرفته شده بود که در سال ۹۵ این قانون مورد بازنگری قرار گرفت و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به تصویب رسید.

او با اشاره به اینکه این طرح در ۹ استان به صورت پایلوت به جهاد دانشگاهی واگذار شد گفت: ما به عنوان تسهیل گر در این طرح ورود کردیم و سهم استان ۱۵۹ نفر بود تا آموزش مشاغل خانگی نظیر چرم سازی، کیف و کفش، پوشاک و فرش و گلیم ارائه شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان با بیان اینکه یک هزار و ۲۲ زن سرپرست خانوار به جهاد دانشگاهی معرفی شد، اما ۲۰۹ نفر در این طرح انتخاب شدند گفت: جامعه هدف ما زنان مطلقه و یا همسر فوت کرده، زنان دارای همسران متواری و مفقودالاثر و دختران هرگز ازدواج نکرده بیکار که از سن ۴۵ سال به بالا هستند را شامل می‌شد.

اسدی از آموزش تخصصی ۴۵ نفر در همدان خبر داد و افزود: یک ماه پیش طرح آغاز شده و تا پایان امسال باید آن را به پایان برسانیم.

او با اشاره به ساخت طرح مرکز جامع زنان و باروری در غرب کشور از سوی جهاد دانشگاهی بیان کرد: سال ۹۵ ساخت ساختمان مرکز پژوهشی را آغاز کردیم که تاکنون ۹۵ درصد کار انجام شده که قرار است در این مرکز بیشترین شاغلان بانوان باشند.

اسدالله نقدی، معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا نیز ادامه داد: در جامعه ایران خانواده از اهمیت والایی برخوردار است و ۱۰ مهارت گفتگو باید در بین خانواده‌ها اجرایی شود.

او با بیان اینکه در طرح تحقیقاتی ۱۷۵ شهروند را در هفت کارگاه آموزش داده‌ایم گفت: همدان جزو پنج استانی است که دوره مربیان را برگزار کرده و مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه شورای محلات به دنبال برگزاری این کارگاه‌های آموزشی است که ما برگزار می‌کنیم گفت: جنسیتی شدن معکوس فضا‌های شهری، شنیدن صدای اصلی خانواده‌ها و توانمندسازی مدیران و فعالان از اهداف طرح‌های تحقیقاتی است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار