معاون وزیر نفت خبر داد؛

صرفه جویی ۳۲ میلیون لیتر بنزین با گازسوز کردن خودروها/تبدیل یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو عمومی به دوگانه سوز

صادق آبادی گفت: قرار شد تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودروی عمومی به دوگانه سوز تبدیل شوند.

ب

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق آبادی معاون وزیر نفت درخصوص ضرورت های شورای اقتصاد گفت: با پیشنهاد وزارت نفت و سازمان برنامه بودجه قرار شد یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودروی عمومی به دوگانه سوز تبدیل شوند. یکی کاهش حمل مسافر، بهبود هوای کلان شهر و متنوع سازی سبد سوخت از محور کارهای ما بود.

او بیان کرد: از سال ۹۶ این طرح را پیگیری می کنیم اما تفاوت کم قیمت بنزین و CNG به صرفه نبود آن را پیگیری کنیم. وقتی بحث سهمیه بندی به وجود آمد گازسوز کردن خودرو اقتصادی تر بود و مردم به سمت آن رو آوردند.

صادق آبادی افزود: در شرایط فعلی اثبات صرفه جویی در لحظه کاهش سوخت به نمایش گذاشته شد، حدود ۱۸ میلیون لیتر بنزین مصرف می شود و با توجه به اینکه این خودرو ها دوگانه سوز شوند طبیعی است مصرف آن کمتر خواهد شد و مصرف کننده به سمت دوگانه سوز خواهند رفت و در نظر داریم ۳۰ میلیون لیتر مصرف بنزین را کاهش دهیم.


بیشتر بخوانید: ۶۵ هزار میلیارد دلار تسهیلات برای دوگانه سوز کردن یک میلیون خودرو


او تشریح کرد: میزان تسهیلات برای تاکسی سدان به ازای هر دستگاه ۳۳۰ دلار، وانت ۵۲۰ دلار، وانت سنگین ۴۲۰ دلار است. درآمد حاصل از فروش بنزین در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در نظر گرفته می شود و این وام بین بانک ملت و شرکت پخش است و پس از آن این وام در اختیار شرکت ها قرار می گیرد و می توانند از این وام استفاده کنند.

صادق آبادی گفت: به سامانه irngv باید مراجعه کنند و پس از آن می توانند برای تبدیل خودروی خود به دوگانه اقدام کنند. ظرفیت موجود تبدیل ۲۰۰ هزار خودرو است اما در ماه های اول این تبدیل اتفاق نخواهد افتاد و به مرور شاهد آن  خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
گازی کردن خودرو ها مانند بقیه کارهایتان بدون برنامه ریزی ونامشخص وسردرگمی ارباب رجوع وبلاتکلیفی مردم .تا امروز ۲۳اسفند مشهود است اعلام نمودید که تا قبل از نوروز چهاین تعداد ماشین گاز سوز میکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۰:۵۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
در آمد به ریال خرج به دلار
آخرین اخبار