الشرق الاوسط: حریری آرای اکثریت پارلمان را کسب کرده است

روزنامه سعودی الشرق الاوسط با توجه به رویکرد احزاب مختلف اعلام کرد به نظر می‌رسد «سعد حریری» در جلسه فردای پارلمان لبنان بار دیگر نخست‌وزیر و مأمور تشکیل کابینه این کشور شود.

الشرق الاوسط: الحریری توافق اکثریت آراء پارلمان را کسب کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از کناره گیری سمیر خطیب، تاجر لبنانی از کاندیداتوری انتخاب نخست وزیر دولت جدید در این کشور، بار دیگر انتخاب سعد حریری به عنوان نخست وزیر قوت گرفته است و اکثر احزاب پارلمان لبنان در این خصوص اعلام موافقت کرده‌اند.

منابعی آگاه در گفت‌وگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط اعلام کردند: مذاکرات صورت گرفته میان احزاب مختلف در لبنان حاکی از انتخاب مجدد سعد حریری برای تصدی پست نخست وزیری در دولت جدید است.

بنا به گفته این منابع تنها شرط انتخاب مجدد وی این است که اگر دولت جدید نتواند ویژگی‌ها و شرایط لازم را کسب کند رأی اعتماد پارلمان را به دست نخواهد آورد.

رویکرد حزب الله لبنان و جنبش أمل برای انتخاب حریری در سخنان اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله مشخص شد چرا که ایشان از وجود دو گزینه خبر دادند که یکی انتخاب حریری و دیگری جانشینی است که «او» نامیده می‌شود؛ یعنی تا ساعاتی پیش از آغاز رایزنی‌های نهایی گزینه‌ای غیر از حریری وجود ندارد.

پیش بینی الشرق الاوسط این است که اگر اتفاق غافلگیر کننده‌ای رخ ندهد احتمال کسب ۷۴ رأی از ۱۲۸ رأی نمایندگان پارلمان برای انتخاب سعد حریری بسیار زیاد است.

با این حال به گفته منبع مذکور هنوز درباره ماهیت دولت جدید که تکنوکرات باشد یا تکنوسیاسی توافق نهایی صورت نگرفته است.

لبنان از ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹ شاهد اعتراضات مردمی به وضع اقتصادی و معیشتی بوده تا جایی که تظاهرات کنندگان خواستار برکناری دولت و تشکیل دولتی جدید به دور از جانبداری‌های سیاسی شدند و همین مسئله به استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان و ایجاد چالش جانشین وی میان گروه‌های مختلف منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۴:۵۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
این لبنانی ها مردمان عجیبی هستند کسی رو که صلاحیت ندارد اعتراض می کنند طرف استعفا میده بعد دوباره طرف میاد رای میدن انتخاب میشه اینا دیگه چه مملکتی هستند
آخرین اخبار