رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره):

بودجه دولت تنها ۴۶ درصد هزینه‌های کمیته امداد را تأمین می‌کند

بختیاری گفت: بودجه تعیین شده از سوی دولت برای کمیته امداد تنها ۴۶.۷ درصد هزینه‌های این نهاد را تأمین می‌کند.

بودجه دولت تنها ۴۶ درصد هزینه‌های کمیته امداد را تأمین می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در همایش فعالیت‌ها و دستاورد‌های علمی این‌ نهاد ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: بر اساس اساسنامه ماموریت کمیته امداد شناسایی نیازمندان است که این مورد یک مقوله بسیار مهم است.

او افزود: اگر بخواهیم خط فقر جغرافیایی، خوراکی و پوشاکی را اندازه گیری کنیم باید با آمایش سرزمینی تطبیق داشته باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه به کمک تمامی دستگاه‌ها در این زمینه نیازمندیم، ادامه داد: اگر در این ماموریت یک انسان را با تلاش خود احیا کنیم، انگار کل انسان‌ها را احیا کردیم.

بختیاری گفت: بسیاری از مددجویان حقشان در گذشته خورده شده بود، زمانی که حق آن‌ها را پس دادند، آن‌ها گفتند که به کمیته امداد نیازمند نیستیم.

او با بیان اینکه کمیته امداد ۷۰ هزار دانشجو و ۳۷۵ هزار دانش‌آموز تحت پوشش خود دارد، افزود: این فرزندان امانت‌های ما هستند، یقیناً انسان‌های فرهیخته از آن‌ها بیرون می‌آیند.

بختیاری با بیان اینکه توانمندسازی یکی از ابلاغ‌های مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: ما در مقوله توانمندسازی نیازمند مدل‌های جدیدی هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: پژوهشی در سال ۹۶ در ۳۲ شهرستان انجام شد و خط فقر خوراکی و پوشاکی به عدد تکان دهنده رسید.

او گفت: در رابطه با خط فقر و فقر زدایی باید کار‌های مطالعاتی انجام دهیم.

بختیاری گفت: بخش عمده توانمندسازی، توان فکری است که فرد می‌تواند روی پای خودش بایستد.

او با بیان اینکه در مدل‌های جدید توانمندسازی باید از اساتید و دانشگاه‌ها کمک بگیریم، تصریح کرد: باید با دانشگاه‌ها ارتباطی تنگاتنگ برقرار کنیم و دست یاری به سمت آن‌ها دراز کنیم.

رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره)  با اشاره به امضای یک تفاهم‌نامه‌ با دانشگاه آزاد ادامه داد: مدیریت دانشگاه آزاد و خیرین می‌توانند به ما کمک رسانی کنند.

بختیاری تصریح کرد: کل بودجه‌ای که دولت در اختیار کمیته امداد قرار می‌دهد تنها ۴۶.۷ درصد هزینه‌های این نهاد را تأمین می‌کند و باقی هزینه‌ها از طریق خیرین تأمین می‌شود.

او با بیان اینکه طرح اکران انصافاً خوب جواب داد، ادامه داد: از تکنولوژی‌های پیشرفته باید در کنار کمک‌رسانی به محرومان و تکریم آن‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیته امداد ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
كميته امداد داره چيكار ميكنه مملكتو زباله گرد و كارتن خواب ورداشته
آخرین اخبار