با هنجارشکنان فضای مجازی بدون اغماض برخورد می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: با هنجارشکنان و مجرمان فضای مجازی بدون اغماض برخورد قانونی و قاطع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند گفت: تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد فضای مجازی، امنیت روحی و روانی مردم و نامزد‌های انتخاباتی را خدشه دار کند.

این مقام قضایی علت بسیاری از جرائم در فضای مجازی را بی اطلاعی و ناآگاهی از قوانین دانست و افزود: قانونگذار برای فضای مجازی همانند فضای حقیقی مجازات تعیین کرده است، اما متاسفانه بسیاری از افراد بواسطه نا آگاهی با قوانین فضای مجازی مرتکب جرم می‌شوند.

قویدل با بیان اینکه احتمال افزایش جرایم فضای مجازی در ایام برگزاری انتخابات وجود دارد اظهار داشت: با رصد، و کنترل دقیق بر فضای مجازی، بدون شک مشکل خاصی در ایام انتخابات ایجاد نخواهد شد.

او به اولویت‌های شورای پیشگیری شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال جاری، ۵ اولویت شامل کاهش سرقت، کاهش طلاق، کاهش خشونت، کاهش آسیب‌های فضای مجازی و اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زرند قرار گرفته است.

قویدل با اشاره به اینکه افزایش مشکلات اقتصادی با افزایش سرقت رابطه مستقیم دارد، افزود:با اجرای طرح‌های مختلف موفق شده ایم آمار سرقت را کاهش دهیم وکه این امر افزایش رضایت مندی عمومی را در پی داشته است

او  تصریح کرد: در حال اجرای طرح براندازی بازار اموال مسروقه می‌باشیم و تاکنون کارگاه‌های ضایعاتی خرید اموال مسروقه در شهرستان شناسایی شده اند و با اجرای این طرح امیدواریم منجر به حذف خریداران اموال مسروقه در سطح شهرستان را داریم.

قویدل در خصوص اجرای طرح مصلحین در این شهرستان گفت:حدود ۴۰۰ نفر مصلح در قالب ۸۰ تیم ۵ نفره در سطح شهرستان آموزش دیده اند که ماموریت صلح و سازش در محلات و انجام تحقیقات لازم در جهت پیشگیری از جرائم به آن‌ها داده شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار