مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان خبر داد؛

شناسایی ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در استان سمنان / طرح زمستانه راهداری در خدمت مردم

احسان منصور کیای با اشاره به شناسایی ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در استان سمنان گفت: اصلاح سه پیچ از نقاط در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  احسان منصور کیایی  مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی حمل‌ونقل به میزبانی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل سمنان بابیان اینکه یک هزار و ۹۹۶ کیلومتر راه‌های استان تا دامغان تحت پوشش این اداره کل است، گفت: راه‌های روستایی یک هزار و ۸۱ کیلومتر و راه‌های فرعی ۲۴۶ کیلومتر را شامل می‌شود و از این میزان ۳۰ کیلومتر بزرگ‌راه گرمسار-قم و ۱۱۴ کیلومتر آزادراه گرمسار-سمنان در حال ساخت است.

او بابیان اینکه ۱۴ نقطه پر حادثه در کل استان سمنان وجود دارد، افزود: استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف و نصب روشنایی از اقدامات کوتاه مدت برای رفع این نقاط پرحادثه به شمار می‌رود و همچنین با بهره‌گیری از مشاور و اخذ اعتبارات لازم برای رفع سه پیچ حادثه‌ساز در بلند مدت به منظور ارتقای زاویه و سرعت تلاش می‌شود این پیچ‌ها هم‌اکنون قابلیت ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر سرعت را به صورت استاندارد دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان بابیان اینکه لکه‌گیری آسفالت، خرید و تعمیرات وسایل راهداری در دست اقدام است، ابراز داشت: کمربندی سمنان، گردنه آهوان، شش کیلومتر محور دامغان-معلمان در تعهدات پیمانکارانی بود که با اداره کل سابق راه و ترابری در شاهرود قرارداد داشتند که با فراخوان داده‌شده کار در حال انجام است و از آن زمان به بعد نیز قرارداد‌های جدید راهداری بسته شد.

منصور کیایی بابیان اینکه در طرح زمستانه، راهداری با همه امکانات در گردنه‌های بشم، گلوگاه، معلمان و رودبار خدمات‌دهی می‌کنند، تصریح کرد: امسال محور و محدوده در درون استانی و برون‌استانی حذف شد و راهداری شهرستان‌ها و استان‌ها موظف به ارائه خدمات به حوزه‌های یکدیگر شدند.

او تصریح کرد: به عنوان مثال اگر مردم در محور فیروزکوه استان تهران گرفتار باشند تا شعاع ۱۰ تا ۵ کیلومتر راهداری وظیفه دارد تا مردم را نجات دهند و به استان‌های همجوار نیز سفارش شد که در صورت نیاز تا رسیدن راهداری استان سمنان به محل حادثه، امداد و نجات از سوی آن‌ها صورت گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان بابیان اینکه بحث ایمنی به کمک راهداری در کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای موثر است، ابراز داشت: مرکز مدیریت راه‌ها با بهره‌گیری از ۵۶ دستگاه تردد شمار، ۲۲ دوربین نظارتی، دو تابلو ترافیک نما و ۵۶ سامانه ثبت تخلف ایمنی راه‌های استان را پشتیانی می‌کند.

منصور کیایی بابیان اینکه طی هشت ماه گذشته از سال جاری ۱۰۵ میلیون و ۱۵۲ هزار تردد در کل محور‌های استان صورت گرفته است، بیان کرد: طی این مدت درصد وسایل نقلیه ۲۰.۵ درصد نسبت به بقیه تردد‌ها ثبت‌شده است.

او بابیان اینکه وجود ۶۰ مدرسه حاشیه راه می‌طلبد تا ایمنی از نظر فیزیکی و فرهنگی به تعداد شش هزار دانش‌آموز تحت پوشش انجام شود، افزود: وجود مجتمع‌های خدماتی رفاهی راهی برای کاستن از تصادفات است لذا ۵۶ موافق اصولی دارای اعتبار در کل استان صادر، ۲۴ مورد در حال ساخت و ۲۸ مورد در حال بهره‌برداری و چهار مورد نیز در مرحله استعلام است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان بابیان اینکه اجرای طرح کنترل و نظارت ناوگان عمومی در دستور کار قرار دارد، ابراز داشت: این طرح دو هفته یکبار در ایستگاه‌های پلیس‌راه صورت می‌گیرد و در ایام اوج سفر تابستانی نیز طرح آشکارسازی ناوگان باری با ۸۰ دستگاه و همچنین برای ادوات کشاورزی با شبرنگ‌های فلش نما در دست اقدام است.

منصور کیایی بابیان اینکه طی هشت‌ماهه گذشته از سال‌جاری با همراهی پلیس‌راه و ارائه آموزش‌ها در دهیاری‌ها ۶۰۰ کلاه ایمنی به موتورسواران اهداشده است که در آینده نزدیک ۵۰۰ کلاه دیگر به این آمار افزوده می‌شود.

او بابیان اینکه ۴۰ شرکت مسافربری در کل استان سمنان مشغول فعالیت هستند، گفت: یک هزار و ۳۳۷ نفر راننده ناوگان مسافربری با ۸۰۰ دستگاه در استان وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان بابیان اینکه طی هشت‌ماهه گذشته از سال‌جاری ۶۱ هزار و ۶۸۳ مورد صورت وضعیت اتوبوس و مینی‌بوس درون استانی و برون‌استانی صادرشده است، افزود: طی مدت مذکور یک میلیون و ۱۹۳ هزار مسافر جابه جا شدند.

منصور کیایی بابیان اینکه در بخش کالا نیز تعداد چهار هزار و ۴۵۷ راننده ناوگان باری با ۸۳ شرکت حمل‌ونقل همکاری می‌کنند، اضافه کرد: طی هشت‌ماهه گذشته از سال‌جاری ۴۰۶ هزار و ۶۲۳ مورد بارنامه صادر و شش میلیون و ۶۲۲ هزار تن کالا به مقاصد استان‌های دیگر جابه‌جا شدند که گچ، نمک و مواد معدنی بیشترین کالا‌ها بوده است.

انتهای / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار