دادستان قزوین:

اقدامات پیشگیرانه تعزیرات حکومتی موجب ثبات در بازار می‌شود

دادستان قزوین گفت: تعزیرات حکومتی باید با کمک اصناف و مردم به صورت پیشگیرانه اقدام کند تا جلوی تخلفات سودجویان و منفعت طلبان گرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد قاسمی دادستان قزوین گفت: در برخورد با تخلفات صرفاً با اقدامات قهرآمیز و سلبی، نتایج مطلوب حاصل نخواهد شد و سازمان تعزیرات حکومتی باید با کمک اصناف و مردم به صورت پیشگیرانه اقدام کند تا جلوی تخلفات سودجویان و منفعت طلبان گرفته شود.

قاسمی افزود: اقدامات و رویکرد سازمان تعزیرات حکومتی باید به گونه‌ای باشد که قبل از وقوع تخلف و جرم ورود کند.

او اضافه کرد: سازمان تعزیرات به عنوان متولی نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی باید خلاء‌های قانونی این حوزه را شناسایی و آسیب شناسی کند تا بتوان نواقص را متناسب با شرایط فعلی و در زمینه تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی و شعار سال روزآمد کرد.

دادستان یادآور شد: هدف سازمان تعزیرات حکومتی باید حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در برابر اخلال‌گران اقتصادی، کمک به سالم‌سازی فضای کسب و کار، نظارت دقیق و قانونی بر سیستم توزیع کالا، حمایت از فضای بازار در برابر التهابات کاذب، پیشگیری از تخلفات، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به ویژه گران‌فروشی است و تمامی این اهداف با اقدامات پیشگیرانه میسر خواهد شد.

قاسمی در ادامه افزود: نیازمند یک انسجام بین سازمانی برای نهادینه کردن اقدامات پیشگیرانه هستیم و حضور تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های نظارتی در سطح بازار با هدف پیشگیری از وقوع جرم، باید محسوس‌تر باشد و یقیناً همین حضور مستمر و به موقع، جنبه بازدارندگی خواهد داشت.

این مقام قضایی استان اجرای بموقع احکام این حوزه را در پیشگیری از تخلفات موثر دانست و بیان کرد: کارگروه نظارتی به منظور تسریع در اجرای احکام پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در دستور کار دادستانی قزوین قرار دارد و اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده است و باید از تمام ظرفیت در این خصوص استفاده کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.