ایجاد ۶۰۰ هکتار باغ انگور ارگانیک در قزوین

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: ۶۰۰ هکتار از باغ‌های انگور استان در شهرستان تاکستان طی سال‌های اخیر به باغ ارگانیک تبدیل شده‌است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی اکبری مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه ۶۰۰ هکتار از باغ‌های انگور استان در شهرستان تاکستان طی سال‌های اخیر به باغ ارگانیک تبدیل شده‌است، گفت: در باغ‌های ارگانیک به علت استفاده نکردن از کود‌های شیمیایی تولید محصول نسبت به باغ‌های معمولی کم‌تر است و معمولا این کاهش در میزان تولید با افزایش قیمت محصول که باید شناسنامه دار باشد، جبران می‌شود.

اکبری افزود: این باغ‌ها محصولات شناسنامه دار و گواهی شده تولید می‌کنند و بیشتر تولیدات آن‌ها به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

او اضافه کرد: تولیدات این باغ‌ها از سلامت بالایی برخوردار هستند و دارای مشتریان خاص هستند.

به گفته این مقام مسوول؛ توسعه اراضی باغی ارگانیک و ترغیب کشاورزان به تولید محصول ارگانیک نیازمند حمایت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مورد نیاز به باغداران و فرهنگ سازی در بین جامعه برای استفاده بیشتر از این محصولات است.

او همچنین گفت: به تازگی همچنین ۲ هکتار باغ زعفران ارگانیک نیز در استان قزوین ایجاد شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: در حال حاضر ۳۱ هزار هکتار باغ انگور در استان وجود دارد که سالانه از این باغ‌ها بیش از ۳۰۰ هزار تن انگور برداشت می‌شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار