وزیر کشور لبنان: نفوذی‌ها تلاش می‌کنند میان نیرو‌های امنیتی و معترضان درگیری ایجاد کنند

وزیر کشور لبنان هشدار داد برخی عناصر نفوذی تلاش می‌کنند تا میان نیرو‌های امنیتی و معترضان درگیری به وجود بیاورند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، وزیر کشور لبنان درباره نفوذ برخی عوامل اخلال‌گر در اعتراضات این کشور هشدار داد.

او اعلام کرد: از تظاهرکنندگان می‌خواهم از کسانی که تلاش می‌کنند تا از اعتراض‌های آن‌ها بهره برداری کنند بر حذر باشند یا با آن مقابله کنند. برخی عناصر نفوذی تلاش می‌کنند تا میان نیرو‌های امنیتی و معترضان درگیری ایجاد کنند.

وزیر کشور لبنان  افزود: از فرماندهی امنیت داخلی خواستم تا درباره رویداد‌های شب گذشته بیروت، تحقیق فوری انجام دهد.

دیشب نیرو‌های امنیتی لبنان با معترضانی درگیر شدند که تلاش کردند دوباره به ساختمان پارلمان در مرکز بیروت، پایتخت لبنان یورش ببرند. این دومین تلاش معترضان پس از تلاش اول آن‌ها برای یورش به پارلمان بود که عصر دیروز آغاز شد و پلیس پارلمان با آن مقابله و شماری از مهاجمان را بازداشت کرد.

شبکه العالم در این‌باره اعلام کرد شواهد نشان می‌دهد درگیری‌های شب گذشته نزدیک پارلمان لبنان برنامه‌ریزی شده بود و هدف از آن رسیدن به مرحله هرج‌ومرج و منحرف کردن روند تظاهرات است.

آتش زدن دفاتر دو حزب اصلی در لبنان

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد پس از ناآرامی‌های شب گذشته در بیروت، پایتخت لبنان، شماری از اخلالگران دفاتر دو حزب بزرگ در این کشور را به آتش کشیدند.

اخلالگران امروز یکشنبه در منطقه عمار در شمال لبنان با حمله به دفتر حزب «المستقبل» به ریاست سعد حریری، نخست وزیر لبنان، شیشه‌های آن را شکستند و سپس آن را به آتش کشیدند.

همچنین در حمله‌ای دیگر، اخلالگران با یورش به دفتر محلی بزرگترین حزب پارلمان به نام «جریان آزاد ملی» وابسته به میشل عون، رئیس جمهور، که از سوی «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان، اداره می‌شود، به تخریب آن پرداخته و آن را به آتش کشیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار