اعلام برنامه‌های کنگره ملی هزار و پانصد شهید هرمزگان

ویژه برنامه‌های کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان از اول تا پنجم دی ماه در مسجد جامع بندرعباس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،ویژه برنامه‌های کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان از اول تا پنجم دی ماه در مسجد جامع بندرعباس برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در نشست خبری گفت: رویکرد این کنگره با نگاه خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در مناطق کمتربرخوردار استان است.

سردار اباذر سالاری افزود: به مناسبت برگزاری این کنگره هزار و ۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در مناطق محروم استان از جمله ساخت منازل برای مددجویان کمیته امداد، ساخت اماکن ورزشی در مناطق محروم، ساخت خانه عالم و مساجد به بهره برداری می‌رسد.

او گفت:مراسم ازدواج آسان هزار و ۵۰۰ زوج از جوانان هرمزگان که نیاز به توجه بیشتری داشتند نیز ۲۸ آذر ماه در بندرعباس برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان افزود: تامین ۱۵۰۰ جهیزیه شامل اقلام اولیه ضروری شروع زندگی از دیگر اقداماتی است که در راستای برگزاری کنگره ملی شهدا انجام خواهد شد.

دبیر کنگره هزار و ۵۰۰ شهید هرمزگان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی پیش از برگزاری کنگره گفت: با کمک منابع طبیعی و شهرداری بیش از ۱۵ هزار اصله درخت در شهر بندرعباس و سایر شهر‌های استان هرمزگان کاشت شده است.

سردار سالاری با ذکر این نکته که بخش عمده‌ای از یادواره‌های شهیدان در استان هرمزگان برگزار شده است، افزود: برگزاری یادواره‌های مختلف قشری و محله‌ای از برنامه‌های سپاه پاسداران است که با تنوع و سرعت بیشتری برگزار خواهد شد.

او گفت: برای ۱۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان جشن تکلیف گرفته شده و بسته فرهنگی نیز در این راستا تامین شده است.

فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان افزود: ساخت مستند و برنامه‌های هنری، شب شعر، سرود و رونمایی از ۴۰ کتاب شهید از دیگر برنامه‌های کنگره ملی شهدای هرمزگان است.

سردار سالاری گفت: نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، بازسازی عملیات دفاع مقدس و نمایشگاه از هبوط تا ظهور از برنامه‌های جانبی کنگره ملی شهدای هرمزگان است که درمسجد جامع بندرعباس برگزار می‌شود.

او افزود: بازسازی عملیات رزمی با تمرکز بر جبهه مقاومت در ضلع شرقی کنگره شهدای استان دایر خواهد بود و رشادت‌های رزمندگان به نمایش گذاشته خواهد شد.

فرمانده سپاه امام سجاد هرمزگان گفت:تئاتر‌های خیابانی با موضوع شهدای استان در سطح شهر و محلات بندرعباس برگزار خواهد شد.

سردار سالاری با اشاره به جزئیات برگزاری کنگره ملی شهدای هرمزگان افزود:در روز یکم دی‌ماه کنگره زنان شهید، روز دوم دی‌ماه کنگره شهیدان دانش آموز و دانشجو، روز سوم کنگره شهدای روحانی، روز چهارم بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس و در روز پنجم نیز کنگره ملی شهدای هرمزگان با حضور مسولان کشوری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام پولادی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه سپاه امام سجاد هرمزگان نیز گفت: شهدا درس ایستادگی و استقامت را به ما دادندو با برگزاری کنگره شهدا باید این درس‌ها را به نسل‌های جدید منتقل کرد.

مهران جلائی مدیر کل صداوسیمای مرکز خلیج فارس نیز گفت: تاکنون ۷۵۰ دقیقه برنامه ویژه کنگره ملی شهدای هرمزگان در صداوسیمای هرمزگان تولید شده است و ویژه برنامه‌های گفتگو محور و میزگردی و خبری با این موضوع ادامه دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.