چین درباره کنار گذاشتن هوآوی از بازار آلمان هشدار داد

سفیر چین در برلین به دولت آلمان در خصوص پیامد‌های اخراج شرکت هوآوی از بازار خود هشدار داد.

چین درباره کنار گذاشتن هواوی از بازار آلمان هشدار دادبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وو کن، سفیر چین در آلمان به دولت برلین در خصوص اقدامات تلافی جویانه در صورت کنار گذاشتن هوآوی از بازار این کشور هشدار داد.

خبرگزاری بلومبرگ با استناد به گفته‌های سفیر چین در آلمان گزارش داد پکن نسبت به خارج کردن تجهیزات نسل پنجم شرکت فناوری هوآوی از بازار آلمان هشدار داده است. سفیر چین اعلام کرد در صورتیکه آلمان تصمیماتی را اتخاذ کند که منجر به اخراج هوآوی از بازار آن شود، این تصمیم پیامد‌هایی را به دنبال خواهد داشت. بنا به گفته این دیپلمات چین در این صورت دولت پکن بیکار نخواهد نشست.

اظهارات این دیپلمات چینی در حالی صورت گرفت که واشنگتن با استناد به دلایل امنیتی به افزایش فشار به متحدان خود و به طور ویژه برلین، برای خارج کردن هوآوی از برنامه توسعه زیرساخت‌های نسل پنجم خود ادامه می‌دهد.

گفتنی است برخی قانونگذاران آلمانی در پی هشدار آمریکا در خصوص این ادعا که شرکت هوآوی ممکن است برای پکن جاسوسی کند، خواهان آن شده بودند این شرکت چینی از قرارداد‌ها در خصوص نسل پنجم تلفن همراه محروم شود.

وزارت امور خارجه آمریکا پس از قرار دادن نام شرکت هوآوی -با اشاره به نگرانی‌های مرتبط با امنیت ملی- در فهرست تحریم‌های خود در ماه مه، به این شرکت اجازه داد برخی از اقلام ساخت آمریکا را به روشی خریداری کند که هدف آن به حداقل رساندن اختلالات مرتبط با فعالیت‌های مشتریانش است که شمار زیادی از آن‌ها هدایت شبکه‌ها در مناطق حومه در این کشور را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار