در نشست خبری؛

برنامه‌ها و اولویت‌های اقتصادی قم تشریح شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم و مدیران دستگاه‌های اقتصادی آخرین وضعیت استان در این حوزه را تشریح کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،غضنفری،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم امروز در نشست با اصحاب رسانه برنامه محوری بر اساس اسناد بالا دستی و محوریت بخش خصوصی، تثبیت اشتغال و رونق تولید را از مهم ترین اولویت‌های اقدامات اقتصادی دولت در استان دانست و گفت: ۸۳ فرصت سرمایه گذاری در استان در بخش‌های صنعت، گردشگری، کشاورزی، انرژی و عمران شهری با پیش بینی سرمایه بیش از ده هزار و ششصد میلیارد تومان برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مشخص شده که دو هزار میلیارد تومان آن آماده امضا است.

او افزود: برای تسریع در جذب سرمایه گذاران تا به حال مجوز‌های قانونی بینام برای دوازده فرصت از این تعداد صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار به نام این فرصت‌ها اشاره‌ای نکرد، اما گفت: طرح فرودگاه قم در بین این ۸۳ فرصت سرمایه گذاری نیست و در حال طی کردن مراحل حقوقی خود است.

غضنفری گفت: حدود سیزده هزار میلیارد تومان منابع بانکی در استان برای کمک به سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال در نظر گرفته شده که انتظار است دستگاه‌های اجرایی زمینه جذب آن‌ها را فراهم کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایجاد سیزده هزار شغل جدید در سال جاری را از برنامه‌های در دستور کار عنوان کرد و گفت: تا به حال با ایجاد بیش از ۷۴۰۰ شغل ۵۶ درصد تعهد استان اجرایی شده است.

غضنفری افزود: پیش بینی صادرات امسال ۲۵۲ میلیون دلار است که تا به حال شصت درصد آن محقق شده است.

تکمیل و راه اندازی پنجاه و پنج واحد نیمه تمام و احیای یازده واحد تولیدی راکد از دیگر مواردی بود که آقای غضنفری به آن اشاره کرد.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت هم گفت: از ابتدای امسال تا به حال ۵۸۱ جواز تاسیس و ۶۶ پروانه بهره برداری صادر و ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم گفت: از اول امسال تا به حال آمار بیمه شدگان اجباری از ۱۱۷ هزار نفر به ۱۲۸ هزار نفر افزایش و دریافت کنندگان بیمه بیکاری از ۳۱۵۰ نفر به ۲۷۰۰ نفر کاهش یافته است.

کاویانی گفت: از ۳۳۵ هزار و هشتصد و بیست و سه خانوار یارانه بگیر در استان، ۲۲۸ هزار و ۴۹۹ خانوار یعنی ۶۸ درصد مشمول دریافت یارانه معیشتی شده اند و برآورد می‌شود تا به حال حداقل یکصد هزار خانوار اعتراض خود را ثبت کرده باشند.

مدیر کل جهاد کشاورزی هم اجرای ۹۶ طرح کشاورزی با ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و بیش از هزار و صد شغل و توسعه کشت گلخانه‌ای به ۱۲۰ هکتار و گیاهان دارویی به ۶۰۰ هکتار را از اقدامات و برنامه‌های امسال بیان کرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هم با باز طراحی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان و حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی و الکترونیکی شدن همه مراحل کار، اهلیت سنجی سرمایه گذاران و صدور مجوز‌های لازم حداکثر ظرف دو ماه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار