معاون استاندار سمنان:

غفلت از سبک زندگی سالم مشکلات اساسی حوزه سلامت در استان سمنان است

خجسته پور گفت: ناآگاهی مردم از سبک و شیوه زندگی یکی از مشکلات حوزه سلامت در استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده گفت: اطلاعات و آموزش‌های لازم برای ارتقاء آگاهی مردم از سبک زندگی سالم توسط دستگاه‌های متولی ارائه شود.

او با اشاره به اجرای آزمایشی طرح «هر خانه یک‌پایگاه سلامت» در شهر‌های سمنان، قزوین و کاشان، افزود: این طرح در صورت تحقق اهداف به عنوان یک طرح ملی و فراگیر ارائه می‌شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان ادامه داد: همکاری و تعامل تمام دستگاه‎ها و نهاد‌های استان به منظور اخذ نتایج مثبت حاصل از این طرح ضروری است.

او تصریح کرد: یافته‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مقابله با سرطان در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد تا علاوه بر بهره برداری از آن‌ها، برنامه‌های اجرایی و کاربردی برای سلامت جامعه تهیه و تدوین شود.

خجسته‌پور تشریح کرد: دستگاه‌های مرتبط گزارشی جامع از روند فعالیت‌های کشتارگاه‌های استان تهیه کنند.

او با اشاره به ارائه طرح تحلیل سرقت و آثار اجتماعی آن در سمنان، اضافه کرد: با هماهنگی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان، اطلاعات و نتایج این طرح پژوهشی تکمیل و سپس در قالب طرح کار ملی، برای هر یک از دستگاه‌های همکار شرح وظایف ارائه تا در سایه این همکاری، افزایش امنیت و آرامش مردم ایجاد شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی استان برای مقابله با بیماری سالک اقدام مطلوبی انجام داد و نیاز است از هم اینک اقدامات پیشگیرانه برای سال آینده لحاظ شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار