معاون دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

۶ هزار سمنانی سفیر طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» شدند

جندقی گفت:حدود ۶ هزار ۳۰۰ سفیر سلامت در سه مرکز بهداشت شهری و روستایی سمنان، در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت جذب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جعفر جندقی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» به صورت نمونه کشوری در شهر سمنان به همراه کاشان و قزوین اجرا شد.

او افزود: با وجود جذب بالای سفیر سلامت در این سه مرکز، اما مشارکت مردمی در کلاس‌های مدنظر مناسب نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: تاکنون، حدود ۱۰ درصد از افراد در کلاس‌ها حضور به عمل رساندند که باید با راهکار‌هایی مانند استفاده از ظرفیت فضای مجازی مشارکت‌ها را افزایش داد.

جندقی تصریح کرد: آمار جذب سفیر سلامت در سه مرکز بهداشت شهری و روستایی سمنان نشان از آمادگی اجتماعی مردم این شهر در حوزه سلامت دارد.

او بیان کرد: میزان مشارکت در کلاس‌های آموزشی به ابتکاراتی که در اجرای طرح به کار گرفته می‌شود، بستگی دارد.

جندقی ابراز داشت: آموزش‌های لازم به سفیران سلامت در سه حوزه پیشگیری، درمان و توانبخشی از طریق جزوه‌ها و کتاب‌های آموزشی و همچنین آموزش‌های حضوری و مجازی ارائه می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان یادآور شد: بعد از اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» در سه دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان، کاشان و قزوین، تجربه این طرح با دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کل کشور به اشتراک گذاشته می‌شود.

برای اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت از هر خانه یک نفر به عنوان سفیر سلامت انتخاب می‌شود که مقبولیت و نفوذ در خانواده، دارا بودن بالای ۱۸ سال سن و سواد بالای هشت کلاس، شرط انتخاب فرد به عنوان سفیر سلامت است.

بیش از ۵۲ هزار نفر تحت پوشش سه مرکز خانه بهداشت شهری و روستایی انتخاب شده برای اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار