مدیر طیور جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

سالیانه ۱۵۹ تن گوشت شترمرغ در سیستان و بلوچستان تولید می شود

سالیانه ۱۵۹تن گوشت شترمرغ و ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه جوجه از ۱۲واحد فعال پرورش شترمرغ در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود.

تولید سالیانه ۱۵۹ تن گوشت شترمرغ در سیستان و بلوچستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نادعلی نوری مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پرورش شتر مرغ در سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و استقبال سرمایه‌گذاران در حال گسترش است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۹واحد پرورش شترمرغ گوشتی به ظرفیت ۲ هزار و ۷۵۰ قطعه و سه واحد با ظرفیت ۷۵ قطعه مولد و هزار و ۱۰۰ قطعه گوشتی در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

او بیان کرد: توسعه پرورش شترمرغ در این استان به منظور توسعه منابع جدید پروتئینی، کمک به درآمد خانوار روستایی و اشتغالزایی از سال گذشته در قالب برنامه چهار ساله مورد توجه قرار گرفت.

نوری ادامه داد: سیستان وبلوچستان بهترین شرایط آب و هوایی برای پرورش شترمرغ را دارد به طوریکه با پرورش این پرنده و فروش گوشت، پوست و روغن آن درآمد خوبی عاید بهره‌برداران می‌شود.

او با اشاره به اینکه در چند سال اخیر پرورش شترمرغ در سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط مطلوب آب و هوایی علاوه بر تولید صنعتی به طور سنتی نیز در حال انجام است،خاطرنشان کرد: افق تولید گوشت شترمرغ با توجه به بازار خوب داخلی و امکان صادرات آن به خارج از کشور در سیستان و بلوچستان روشن است.

پرورش شتر مرغ در سیستان و بلوچستان برای نخستین بار در سال ۱۳۸۶ از سوی دانشگاه زابل در مجتمع بقیة الله اعظم (عج) چاه نیمه‌های شهرستان زهک انجام شد.

سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۹۰ به طور فراگیر در تمامی نقاط این استان پرورش شترمرغ را آغاز کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار