هوای بیست و پنجم آذرماه اراک ناسالم برای همه گروه‌ها

کیفیت هوای اراک امروز بیست و پنجم آذرماه برای همه گروه‌ها ناسالم اعلام شد.

هوای بیست و پنجم آذرماه اراک ناسالم برای گروه‌های حساس ناسالمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  رضا میرزائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کیفیت هوای اراک در روز دوشنبه برای همه گروه‌ها در شرایط ناسالم است، و توصیه می‌شود کودکان، زنان باردار، سالمندان و بیماران قلبی، ریوی از تردد در فضا‌های باز و رفت و آمد‌های غیرضرور خودداری کنند.

میرزائی افزود: بر اساس گزارش مرکز پایش آلاینده‌های هوای اراک شاخص کیفیت هوای این کلانشهر در ساعت 9 صبح امروز دوشبه ۲۵ آذر به 153میکروگرم بر متر مکعب رسید که نشانگر وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها آلاینده مسئول ذرات کمتر از دو و نیم میکرون است که عدد 74 را نشان می دهد.

او اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی استان مرکزی سامانه بارشی جدید در راه کشور است که این سامانه از امروز (دوشنبه) این استان را فرا می‌گیرد و با فعالیت آن آلاینده‌های جوی کاهش می‌یابد.
۳۰ روز ناسالم برای گروه‌های سنی حساس و یک روز ناسالم برای تمام گروه‌های سنی از ابتدای امسال تاکنون در کلانشهر اراک به ثبت رسیده است.

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر است

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر مانند بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان است که در شرایط ناسالم باید از تردد در اماکن و فضا‌های شلوغ پرهیز کنند و ورزشکاران هم باید از فعالیت‌های ورزشی در روز‌های آلوده بپرهیزند.

خوردن غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌ها به ویژه سبزیجات و میوه‌های تازه و رنگی در روز‌های آلوده بسیار مفید است.

شاخص استاندارد سنجش آلاینده‌های هوا دو و نیم میکرون هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب که طبق استاندارد‌های زیست محیطی، عددی بالاتر از این شاخص بیانگر وضعیت ناسالم است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.