فعالیت ۵ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی در نهاوند

رئیس اتاق اصناف نهاوند گفت: ۵ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی در نهاوند فعالیت دارند.

فعالیت ۵ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین حسنی رئیس اتاق اصناف نهاوند گفت: هم اکنون بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ واحدصنفی عضو اتاق اصناف نهاوند هستند که ۴۰۰ واحد آن هنوز پروانه کسب نکرده اند و یا دنبال سیر مراحل قانونی هستند.

او گفت: از امروز تا ۲ دی نظارت بر بازار شب یلدای نهاوند تشدید می‌شود و روزانه ۱۵۰ مورد بازرسی در این شهرستان و روستا‌های آن انجام می‌شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان نهاوند افزود: به منظور نظارت بیشتر بر بازار هم اکنون واحد بازرسی و نظارت این مجموعه به صورت ۱۰۰ درصدی و شبانه روزی در شهرستان نهاوند و روستا‌های ۴ بخش فعال است.

حسنی با اشاره به اینکه در ۸ ماهه اخیر بیش از ۲۴۴ مورد فرم جریمه برای کسبه متخلف نهاوند صادر شده است بیان کرد: به صورت روزانه در شهرستان نهاوند ۱۵۰ مورد گشت بازرسی انجام می‌شود و برای نظارت بیشتر از ابتدای سال ۳۶۰ پروانه کسب صادر شده و ۲۴۰ پروانه نیز طی این مدت تمدید شد.

او گفت: اتاق اصناف نهاوند بیش از ۹۰ میلیون بدهی داشت که آن را پرداخت کردیم و الان روی روال هستیم و کلاس آموزشی و پاسخگو کردن کارمندان اصناف به مردم و وضعیت بازرسی و نظارت مستمر را بهبود بخشیده ایم.

حسنی با اشاره به رصد قیمت گوشت در قصابی‌ها و میدان دام نهاوند افزود: گرانفروشی گوشت در نهاوند نسبت به شهرستان و استان‌های اطراف خیلی کم است و هر هفته قیمت گوشت اعلام می‌شود کیفیت و قیمت گوشت دام سبک و سنگین نهاوند از همه جای کشور بهتر است.

رئیس اتاق اصناف نهاوند گفت: ۶۶مورد جریمه نانوایی‌هایی متخلف را داشتیم که نان بی کیفیت و با وزن کم را تحویل مردم می‌دادند همچنین یک باند قاچاق آرد در نهاوند شناسایی و دستگیر شدند.

او گفت: تمام بدهی‌های صنفی به مناسبت دهه فجر نصف می‌شود بخشید و حق عضویت سالانه واحد‌های صنفی در ارزیابی جدید به خاطر وضعیت تحریم‌ها و قدرت پایین خرید مردم بین ۳۳ تا ۶۶درصد را کم و بخشیده ایم.

حسنی با تاکید بر اینکه هم اکنون ۴ اکیپ فعال نظارت و بازرسی بر بازار در نهاوند فعال است بیان کرد: بیشترین تخلفات صنفی در شهرستان نهاوند عدم درج قیمت کالا و فاکتور‌های جعلی برخی عمده فروشان و بنکداران دلیل اصلی گرانفروشی است، اما تا حدود زیادی قیمت‌ها را کنترل کرده ایم، ولی قیمت اقلام خوراکی به خصوص میوه در نهاوند به نسبت شهر‌های همجوار مناسبت‌تر است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.