رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی:

آخرین وضعیت برگزاری کشتی جام باشگاه‌های جهان در بجنورد

رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی از حضور هشت تیم در کشتی آزاد و شش یا هفت تیم در کشتی فرنگی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،عبدالمهدی نصیرزاده رییس سازمان لیگ کشتی کشور گفت: این رقابت‌ها از ۲۶ آذرماه با ورود تیم‌های حاضر در مسابقات کشتی فرنگی می‌شود و تا ۲۹ آذرماه ادامه خواهد داشت.

نصیرزاده افزود: در رشته کشتی آزاد تیم‌های بازار بزرگ ایران، اترک خراسان شمالی و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان ۳ تیم برتر لیگ برتر و نمایندگان ایران حضور خود را در جام باشگاه‌های جهان قطعی کرده‌اند. از طرف دیگر تیم‌های چین، قرقیزستان، گرجستان، جمهوری آذربایجان و هند برای شرکت در این رقابت‌ها اقدام کردند.

رییس سازمان لیگ کشتی کشور گفت: در کشتی فرنگی نیز تیم‌های بازار بزرگ ایران، سیناصنعت ایذه و گهر زمین سیرجان به عنوان ۳ تیم برتر لیگ برتر و نمایندگان ایران در جام باشگاه‌های جهان حاضر خواهند بود. از سوی دیگر تیم‌های جمهوری آذربایجان، گرجستان و هند هم حضور خود را قطعی کرده‌اند. پیگیر هستیم تا تیم ارمنستان هم به این جمع اضافه شود. تیم روسیه هم اعلام آمادگی کرده بود، ولی شرایطی پیش آمد که حضور این تیم میسر نشد.

نصیرزاده گفت: عصر سه شنبه ۲۶ آذر، قرعه کشی کشتی فرنگی و صبح چهارشنبه، وزن کشی و آغاز این مسابقات است. عصر پنجشنبه هم رده بندی و فینال فرنگی برگزار می‌شود.

او با اشاره به ارفاق دو کیلوگرمی اوزان هم  افزود: چهارشنبه هم قرعه کشی مسابقات کشتی آزاد و پنجشنبه و جمعه هم مقدماتی رقابت‌های آزاد برگزار می‌شود. رده بندی و فینال کشتی آزاد هم، عصر جمعه برگزار خواهد شد.

رییس سازمان لیگ کشتی کشور عنوان کرد: جایزه این مسابقات در مجموع ۶۰ هزار دلار است که ۳۰ هزار دلار مربوط به کشتی آزاد و ۳۰ هزار دلار مربوط به کشتی فرنگی خواهد بود.

نصیرزاده افزود: تیم قهرمان ۱۵ هزار دلار، نایب قهرمان ۱۰ هزار دلار و تیم سوم ۵ هزار دلار دریافت می‌کنند.

او درباره آخرین شرایط سالن برگزاری مسابقات و آمادگی میزبان گفت: از همان اول هم می‌دانستیم که استان خراسان شمالی از نظر زیرساختی برای برگزاری چنین رویداد بزرگی شاید در برخی موارد دچار نقص‌هایی باشد.

رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی کشور اظهار کرد: با حمایت و پیگیری مسئولان استانی به ویژه شخص استاندار شرایط بسیار خوبی در بجنورد حکمفرما شد. هدف این بود که با برگزاری مسابقات در چنین شهری، باعث توسعه زیرساخت‌های ورزشی آن استان شویم. از برکت برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان، در همین چند روز استان خراسان شمالی از نظر تجهیزات پزشکی، خطوط هوایی و دیگر موارد، توسعه یافته است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.