۲۳ هزار زن سرپرست خانوار خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون بیش از ۲۳ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند که هزار و ۷۰۶ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی بابیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۲۳ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: فوت سرپرست، طلاق و متارکه، سرباز و یا زندانی بودن سرپرست خانوار و سرپرست فاقد صلاحیت ازجمله عواملی است که زنان تحت حمایت این نهاد قرار می‌گیرند.

الهی راد به خدمات ارائه شده به این زنان اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری جلسات مشاوره، خدمات بهداشتی و درمانی، ودیعه و اجاره مسکن، اردو‌های زیارتی و تفریحی، خدمات ازدواج، وام قرض‌الحسنه ازجمله خدمات این نهاد به این گروه هدف محسوب می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی عنوان کرد: بسته‌های حمایتی، تسهیلات اشتغال و کاریابی، خدمات حقوقی و کمک‌های موردی نیز از دیگر خدماتی است که زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد بهره‌مند‌می شوند.

الهی راد در ادامه به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از طریق بیمه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون هزار و ۷۰۶ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی اظهارکرد: زنان خانوار شهری ۳۵ تا ۵۰ سال می‌توانند تحت حمایت این بیمه قرار بگیرند و این افراد پس از ۱۰ سال سابقه بیمه، بازنشسته و مستمری بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.