۶ درصد از کارکنان بهزیستی مازندران از جامعه معلولین هستند

سرپرست بهزیستی مازندران گفت: ۶ درصد از کارکنان بهزیستی مازندران از جامعه معلولین هستند که ضروریست با بکار گیری آن‌ها در ایجاد جامعه ای پویا و با نشاط بکوشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،باقری سرپرست بهزیستی مازندران در نشست صمیمانه محمود نژاد مشاور رییس سازمان بهزیستی در امور معلولین با اشاره به اینکه ۶ درصد از کارکنان بهزیستی استان از جامعه معلولین هستند گفت: خود باوری و توانمندی در این عزیزان موجب حضور فعال و اثر گذارشان در جمع کارکنان بهزیستی بود و این توانمندی در بسیاری از معلولان و توانخواهان استان نیز دیده میشود که ضروریست با بکار گیری آن‌ها در ایجاد جامعه پویا و با نشاط بکوشیم.

او با تاکید بر فرهنگسازی در حوزه اهمیت به حقوق معلولین و پذیرش آن‌ها در جامعه بعنوان عضوی فعال افزود: متاسفانه بسیاری از مواقع اهمیتی که باید، برای حقوق دیگران قائل نیستیم و در جایی که منفعتی شامل حالمان نشود هیچ اقدام اثرگذاری صورت نمیدهیم.

باقری خواستار تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌ها در سطح کلان در حوزه معلولین شد و گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه معلولان نیاز به پیگیری در سطح کلان کشور دارد و از عهده استان خارج است.

او ضعف اصلی در بروز مشکلات بهزیستی را، عدم آگاهی جامعه نسبت به حقوق معلولین عنوان و با اشاره به نقش از سازمان های مردم نهاد در اطلاع رسانی در این رابطه، افزود: متاسفانه در مازندران یک سازمان مردم نهاد واقعی که بدون حمایت از دولت کار کند وجود ندارد و ما در استان نیازمند به انجمن واقعی بدون وابستگی به سیستم دولتی هستیم.

باقری با بیان اینکه بهزیستی تنها متولی امور معلولین در کشور است گفت: در بسیاری از مواقع بهزیستی بعنوان مطالبه گر پی گیر حقوق معلولین و ناظر بر رعایت قانون جامع حمایت از معلولان توسط دیگر نهاد‌ها است.

سرپرست بهزیستی مازندران با بیان اینکه پرداخت مستمری‌ها از طرف بهزیستی پاسخگوی نیاز‌های جامعه معلولین نیست افزود: پرداخت یارانه نقدی، مستمری ماهیانه، یارانه کمک معیشتی از محل افزایش بنزین و همچنین دوبرابری شدن حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی تنها بعنوان کمک هزینه پرداخت میشود که با توجه به افزایش قیمت‌ها و بحران‌های اقتصادی همچنان فشار بر روی این قشر از جامعه زیاد است.

او با اشاره به هزینه‌های سنگین درمان، با بیان اینکه بسیاری از معلولین نیاز به خدمات آب درمانی دارند اذعان کرد: در مراحل آخر واگذاری استخر ویژه معلولین هستیم، که تمامی موارد مناسب سازی در آن رعایت شده و جهت استفاده از جامعه هدف بهزیستی سانس رایگان دارد.

 محمود نژاد نیز در ادامه بر اهمیت اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: اگر انجمن‌های حمایت از حقوق معلولین از‌های گردشگری و توریسم در جهت آگاه سازی استفاده کنند فرصتی مغتنم است تا در علاوه بر فرهنگسازی درآمد فعال و جذب سرمایه هم داشته باشند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.