مردم سرنوشت انتخابات در کهگیلویه وبویراحمد را مشخص می کنند

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مجری واقعی انتخابات مردم هستند، بخشدار و فرمانداران وظیفه دارند که از بین معتمدین افرادی را به عنوان هیأت اجرایی و نظارت مشخص کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع دانشجویان دانشگاه یاسوج بار دیگر بر برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم و قانونمند تاکید کرد و یادآور شد: با صراحت اعلام می‌کنم که هیچ رایی از هیچ احدی در انتخابات کم و یا زیاد نخواهد شد و کمترین تخلف و تقلب در فرآیند انتخابات بدون پاسخ و برخورد قاطع نخواهد ماند.

او با بیان اینکه تضمین لازم را از فرمانداران هشت گانه استان برای رعایت مر قانون، بی طرفی، امانت داری و سلامت کامل انتخابات دوم اسفند گرفته ام، تاکید کرد: بدون شک چنانچه به این اطمینان برسم که فرمانداری در تعهدش ذره‌ای کوتاهی کند در تغییر آن حتی در روز انتخابات درنگ نخواهم کرد.

کلانتری یادآور شد: هر فرمانداری هم که نتواند به تعهد خود و رعایت اصل مهم بی طرفی در برگزاری انتخابات جامه عمل بپوشاند، خودش با شجاعت کنار رود و حتی به صداقتی که به خرج داده مسئولیتی در تراز جایگاه فرمانداری و یا حتی بالاتر آن برایش پیش بینی می‌کنم.

اوگفت: ضمن احترام به همه دست اندرکاران و مسئولان اجرایی در گذشته، اما مردم مطمئن باشند، تمام توانمان را به کار خوامی گرفت تا انتخاباتی سالم با محوریت قانون برگزار شود و صحت و سلامت انتخابات دغدغه اصلی ما است.

او تصریح کرد: ما مدیون و بدهکار هیچ قوم، گروه و جریان خاصی نیستیم و بر اساس قانون و حرکت در ریل قانون عمل کرده و همه خود را سرباز نظام و انقلاب می‌دانیم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی یک مزیت برجسته و ممتاز است، گفت: دانشجویان به عنوان آرمان خواهان جامعه در دانشگاه، مسائل را مرتب پیگیری و رصد کرده و خود به عنوان ناظر مسائل و تخلفات را گزارش کنند.

کلانتری ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در جمهوری اسلامی وجود دارد، همه چیز بر اساس رأی مردم است، رهبر به عنوان شخص اول مملکت با رأی مردم انتخابات می‌شود. رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم هستند. پس مردم همیشه نقش دارند.

او نظرخواهی و مطالبه گری را جزء رسالت‌های دانشجویان برشمرد و گفت: دانشگاه محل تحول و اصلاح امور در جامعه است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد به روش و منش امام راحل (ره) اشاره کرد و گفت: آن انسان وارسته و عارف، دانشگاه را مبدأ تحولات عنوان کرده و امروز همه دانشجویان، دانشگاهیان و مسئولان اجرایی موظف به حفظ شان دانشگاه هستیم و باید جایگاه دانشگاه به عنوان کانون توسعه گرا و تحول آفرین باید حفظ شود.

کلانتری با بیان اینکه من زمانی دبیر انجمن اسلامی در دانشگاه بودم و از جنس خودتان هستم، تصریح کرد: دانشجویان و جوانان ابهامی در ذهن دارند و سئوال می‌کند و باید پاسخ منطقی نیز بگیرد.

کلانتری اظهار داشت: اگر قرار است اتفاقی، توسعه‌ای و پیشرفتی رخ دهد، از دانشگاه شروع می‌شود.

او به اهمیت کرسی‌های آزاد اندیشی در کلام رهبری اشاره کرد و گفت: دانشجو یک عنصر فعال سیاسی و اجتماعی است و امیدواریم کرسی‌های آزاد اندیشی در استان همانند سراسر کشور برگزار شود که جوانان ما آنچه را که به ذهنشان می‌رسد بیان کنند و پاسخ بگیرند.

کلانتری یادآور شد: دانشجویان از مسئولان و دست اندرکاران و مجریان انتخابات، فرایند مطلوب انتخابات را مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه قانون همه چیز را در مورد انتخابات مشخص و پیش بینی کرده است، گفت: مسیر انتخابات و روند انتخابات سالم در قانون مشخص است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: مجری واقعی انتخابات مردم هستند، بخشدار و فرمانداران وظیفه دارند که از بین معتمدین افرادی را به عنوان هیأت اجرایی و نظارت مشخص کند.

حضور برخی مدیران و افراد دارای مسئولیت در میتینگ‌ها و نشست‌های انتخاباتی کاندیدا‌ها نیز گفت: ملاک ومعیار در این راستا نیز قانون است.

او ادامه داد: البته برای جلوگیری از بروز هرگونه شائبه‌ای دستور دادم که بررسی دقیق صورت گیرد و هر مدیری که در این مدت و تا زمان برگزاری انتخابات در نشست‌ها و جلسات نامزدی خاص شرکت کرده به هیچ وجه مسئولیتی در امر برگزاری انتخابات نگیرد.

کلانتری با اشاره به روند تعیین هیات‌های اجرایی نیز گفت: قانون مشخص کرده که فرماندار و یا بخشدار هر منطقه‌ای می‌تواند حداقل ۳۰ نفر از افراد معتمد، دارای نفوذ و حسن شهرت را انتخاب کند.

او بیان کرد: هشت نفر از این افراد نیز با تایید هیات‌های نظارت که دارای صلاحیت لازم باشند نیز تایید و بهمراه دادستان، فرماندار و مدیر ثبت احوال به عنوان هیات‌های اجرایی در هر شهرستان معرفی خواهند شد.

کلانتری با تاکید به اینکه تحت هیچ شرایطی نباید به ارکان انتخابات خدشه‌ای وارد و یا شبهه‌ای در مراحل و فرآیند انتخابات ایجاد شود، تصریح کرد: مسائل طایفه ای، باندی، قومی، قبیله‌ای و حزبی در انتخابات جایی ندارد و قرار گرفتن بر مدار قانون و اجرای آن ملاک اصلی است.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.