دیدار رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، شهدی در دیدار با رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور که در محل استانداری ترتیب یافت، با اشاره به اینکه بخش قابل توجه اقتصاد استان، مربوط به حوزه کشاورزی است به بیان پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این بخش پرداخت و گفت: استان آذربایجان غربی در بسیاری از تولیدات حوزه کشاورزی و دامداری در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد.

وی با اشاره به تشکیل زنجیره ارزش مرغ در استان و همچنین برنامه ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش عسل و لبنیات در استان بر حضور فارغ التحصیلان دامپزشکی در تامین سلامت محصولات این دو زنجیره ارزش تاکید کرد.

وی فارغ التصیلان بخش دامپزشکی استان را از جمله مهمترین ظرفیت‌های بخش دامپروری استان عنوان کرد و گفت: استان آماده است با پرداخت تسهیلات بانکی مورد نیاز دامپزشکان استان، تجهیزات مورد نیاز آنان در حوزه خدمات، بازرگانی و تولید را تامین کند.

وی از ورود فعالان و فارغ تحصیلان بخش کشاورزی و دامپزشکی استان به حوزه تولید استقبال کرد و گفت: با وجود محودیت‌های مالی، بانک‌های عامل استان تسهیلات مورد نیاز این بخش را فراهم می‌کنند.

در این دیدار محمدرضا صفری رئیس نظام دامپزشکی کشور یادآورشد: در حال حاضر حدود ۴۰ هزار نفر با مدرک دکترای تخصصی و تکنسین دامپزشکی در نظام دامپزشکی کشور عضویت دارند که ۲۵۰۰ نفر از این افراد عضو سازمان دامپزشکی استان آذربایجان غربی هستند و این سازمان تلاش می‌کند از فارغ التحصیلان این بخش در خدمت رسانی بهتر به بهره برداران بخش کشاورزی و دامپروری استفاده کند.
 
در حال تکمیل/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.