وزیر علوم مطرح کرد؛

تکیه بر توان داخلی در شرایط فشار ناعادلانه تحریم ها/شکوفایی استعداد جوانان، نیازمند حمایت است

غلامی گفت: تحریم‌ها فشار ناعادلانه و غیر انسانی را به جامعه ما تحمیل کرده است اما ما می‌توانیم بر توانایی خود تکیه کنیم.

آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  آیین "تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور" و "افتتاحیه مشترک بیستمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن‌بازار و هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت" با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و تعدادی از پژوهشگران و فناوران برتر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
 
در این مراسم منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: مناسبتی که هر ساله برگزار می شود یادآور اقدامات و تلاش هایی است که پژوهشگران در طول سال در کشور انجام داده اند.

وزیر علوم تصریح کرد: پژوهش و فناوری در کشور ما شاید تاریخچه طولانی نداشته باشد اما دستاوردهای ارزشمندی داشته است. از اواسط دهه ۷۰ تلاش های پژوهشگران شروع شده و تاکنون ادامه دارد.
 
او افزود: جایگاه علمی که کشور در عرصه جهانی کسب کرده، نتیجه رقابت های جدی بوده است؛ این دستاوردها در جریان عشق، علاقه و استعداد محققان به ویژه جوانان به دست آمده است.

محققان ایرانی جزو نخبه های جهان هستند

او با بیان اینکه محققان ما جزو نخبه های جهان هستند که باعث دلگرمی است، تاکید کرد: آنچه ما در دانشگاه ها با آن روبه رو هستیم و بودیم این است که تا چه اندازه این دستاوردها برای رفع نیازها کارایی داشته است. از اواسط دهه ۸۰، شاهد فعالیت پارک های فناوری و شرکت های دانش بنیان و ... بودیم.

غلامی افزود: جوانان ما برای شکوفایی استعداد و ایده هایشان نیاز به حمایت دارند که تنها معطوف به نیازهای مالی نیست بلکه وضع قوانین درست برای رفع موانع است.

وزیر علوم در پایان یادآوری کرد: برای توسعه فعالیت های کشور، شرایط مناسب است، هرچند تحریم ها فشار ناعادلانه و غیر انسانی را به جامعه ما تحمیل کرده است اما ما می‌توانیم بر توانایی خود تکیه کنیم. آنچه قرار است بعد از این اتفاق بیفتد باید بر بستری محکم و ثابت باشد. انشالله با نگاه روشن کمک کنیم محققان ما به سمت بازارهای جهانی سوق پیدا کنند. باید حضور جدی شرکت های ما در سطح جهانی توسعه یابد تا آسایش و رفاه مردم را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار