آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن در البرز

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: فقط واجدین شرایط ثبت کنند تا حق مردم تضییع نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی البرز با اشاره به این که طرح اقدام ملی تامین مسکن از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شد،گفت: امتقاضیان می‌توانند به سایت tem.mrud.ir مراجعه کنند.

او افزود: واجدین شرایط باید ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا داشته باشند (این در مورد شهر جدید هشتگرد استثنا می‌باشد)، از بهمن ۵۷ تا به امروز خود و افراد تحت تکفل از امکانات دولتی استفاده نکرده باشند و از اول فروردین ۱۳۸۴ سابقه مالک شخصی نداشته باشند.

مدیر کل راه و شهرسازی البرز گفت: واجدین شرایط فقط اقدام به ثبت نام کنند، تا حقوق دیگران ضایع نشود و اختلالی در سامانه ایجاد نشود.

رضایی افزود: در این طرح به مسکن اولی‌ها تسهیلات ارائه می شود که نرخ سود این تسهیلات در خارج از بافت‌های فرسوده شهری هشت و در درون بافت فرسوده شش درصد است.

او با اشاره به مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات افزود: خواب سپرده گذاری در قالب صندوق یکم نیز به صورت ۲۰، ۳۰ و ۴۰ میلیون تومان و یکساله است، دوره بازپرداخت آن نیز ۱۲ ساله است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان این که در راستای اجرای این طرح، دولت در خارج از محدوده بافت‌های فرسوده نیز تسهیلات بانکی ارائه می دهد، گفت: مبلغ این وام ها ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان و نرخ سود آن ۱۸ درصد است.

او افزود: طول دوره مشارکت مدنی و مهلت ساخت مسکن حداکثر دو سال است، بازپرداخت تسهیلات آن نیز ۱۲ ساله است.

رضایی گفت: در محدوده بافت‌های فرسوده نیز دولت تسهیلات ۴۰ تا ۵۰ میلیون وام ۹ درصدی و ۵۰ تا ۶۰ میلیونی وام ۱۸ درصدی ارائه می‌دهد، دوره مشارکت در ساخت ۳۰ ماهه است.

رضایی با تاکید بر این که به هنگام ثبت نام فرد متقاضی باید مدارک لازم را به صورت فایل اسکن شده به همراه خود داشته باشد، افزود: ارائه گواهی سابقه سکونت در شهر محل تقاضا می‌تواند گواهی اشتغال به کار فرد و یا گواهی تحصیل فرزند وی در آن منطقه باشد.

او گفت: اصل کارت ملی فرد متقاضی و افراد تحت تکلف آن، شناسنامه فرد متقاضی و همسرش و ارائه گواهی تکلف و سرپرستی در صورت ضرورت نیز از جمله مدارک لازم برای ثبت نام است، همچنین ارائه اصل سند مالکیت برای آنهایی که در قالب استفاده از زمین خود در طرح متقاضی دریافت تسهیلات هستند ضروری است.

او با تاکید بر این که آنهایی که واجد شرایط نیستند ثبت نام نکنند تا فرصت ثبت نام و بهره مندی برای افراد فاقد مسکن فراهم شود، افزود: در شهرهای نظرآباد، شهرجدید هشتگرد و شهر اشتهارد در جاهایی که زمین داشته ایم به صورت اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، اما در شهرهای کرج و فردیس ساخت‌ها را به صورت مشارکتی پیش خواهیم برد و نحوه واگذاری آن بر اساس دستورالعمل دولت بعدها مطرح می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز گفت: تلاش می‌کنیم تا در این اقدام ملی در کنار تأمین مسکن فراهم آوری زیرساخت‌ها از جمله درمانی و آموزشی نیز به خوبی انجام خواهد شد.

رضایی در خصوص سهم استان البرز در قالب ساخت‌هایی که در طرح اقدام ملی مسکن پیش بینی شده است، افزود: سهم البرز در این قالب در شهرهای با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۵۰ واحد و در شهرجدید هشتگرد ۲۰ هزار واحد پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فریدون شایسته پور
۱۸:۳۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
ثبت نام مسکن اولی ها هستم که تا حالا مسکنی نداشتم ۴۵ سال ساکن تهرانم و الان ۶ ساله باز نشست شده ام ودر حال حاضر برای فراهم کردن پول اولیه مانده ام
آخرین اخبار