مهار آتش‌ ۳۵ هکتاری اراضی ملی ماسال

با حضور نیرو‌های امدادی و بسیجیان شهرستان ماسال آتش ۳۵ هکتاری جنگل‌های این شهر در بامداد پنجشنبه خاموش شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ،غروب چهارشنبه بااطلاع بومیان روستای "طالب دره" از توابع شهرستان ماسال به مراکز امدادی در پی اعلام حریق گسترده، تمام دستگاه‌های امدادرسان را به محل حادثه اعزام کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ماسال  با اشاره به آتش‌سوزی بیش از ۳۵ هکتار از اراضی ملی ماسال اظهار کرد: پس از اطلاع ستاد بحران به سپاه ماسال و در پی درخواست کمک تعداد ۱۰۰ نفر بسیجی گردان‌های الی بیت‌المقدس نسبت به امدادرسانی اقدام کردند.

بهزاد قنبری با اشاره به دوره‌های آموزشی واکنش سریع دیده شده بسیجیان گردان بیت‌المقدس بیان کرد: در ابتدا با حجم گسترده و پراکنده آتش روبه‌رو بودیم که دو دسته از بسیجیان حوزه محمد رسول‌الله (ص) را به بازدید میدانی و برآورد خسارت و صدمات احتمالی درصحنه حضور پیدا کردند.

او با اشاره به حضور بسیجیان حوزه شهید محبی و حوزه امام محمدباقر (ع) جهت امدادرسانی و اطفا حریق اقدام گفت: هرساله با وزش باد گرم خطر آتش‌سوزی درکمین طبیعت زیبای ماسال است هرچند عوامل طبیعی را نمی‌توان نادیده گرفت اما نمی‌توان از نقش بسیار مهم عوامل انسانی نیز گذشت.


بیشتر بخوانید: تلاش بی وقفه و نفس گیر آتش‌نشانان شهر باران در پی وقوع باد گرم


فرمانده سپاه ناحیه ماسال با درخواست از مردم برای تلاش بیشتر محافظت از محیط‌زیست افزود: خوشبختانه بامداد پنجشنبه با تلاش نیروهای امدادی و خدماتی و همراهی بسیجیان آتش‌سوزی گسترده به‌صورت کامل خاموش شد و برآورد خسارات نیز در روزهای آتی توسط دستگاه‌های دی ربط اعلام می‌شود.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.