کمک ۲.۵ میلیارد تومانی ۲ نهاد بین المللی به مددجویان سیلزده بهزیستی لرستان

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت:‌سازمان های امور پناهندگی نروژی و امداد بین المللی ۲.۵ میلیارد تومان به مددجویان این نهاد در مناطق سیلزده کمک کرده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، فاطمه زهرا توکلی مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به دیدار با نماینده سازمان امور پناهندگانی نروژی( NRC ) درخصوص چگونگی تداوم کمک های این تشکل به مددجویان استان افزود: پس از وقوع سیل امسال تا کنون ۲.۵ میلیارد تومان کمک نقدی بصورت هدیه کارت توسط این ۲ سازمان به مددجویان خسارت دیده بهزیستی پرداخت شده است.

او اظهار داشت:‌ سازمان امور پناهندگی نروژی یک نهاد بشردوستانه مستقل است که فعالیت آن پس از جنگ جهانی دوم آغاز شده و در بیش از ۳۰ کشور جهان در شرایط بحرانی کار می کند.

او تصریح کرد: همچنین سازمان امداد جهانی (Relief international)، کار خود را در ایران سال ۱۹۹۰ و با وقوع زمین لرزه منجیل و رودبار آغاز و از آن زمان تاکنون جوامع ایرانی آسیب پذیر در تمامی حوادث غیر مترقبه را حمایت کرده است.

بیش از ۱۴ هزار مددجوی این نهاد در قالب هشت هزار و ۶۵۱ خانوار تحت تاثیر تخریب های سیل قرار گرفته و دچار خسارت شده اند و ۷۶۹ واحد مسکونی مددجویان نیز آسیب دید.

۱۹۰ تیم مداخله ای با همکاری استان های مختلف به مناطق سیل زده لرستان اعزام شده و ۱۴ هزار نفر در این راستا خدمات دریافت کرده اند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.