رئیس اتاق بازرگانی ایران:

تولید در کشور ما هیچ جذابیتی ندارد

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تولید در کشور ما هیچ جذابیتی ندارد و تمام مشوق‌ها و حمایت‌ها متوجه بخش‌های غیرمولد است.

تولید در کشور ما هیچ جذابیتی نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در بازدید از واحدهای تولیدی خراسان رضوی گفت: سیستم اشتباه، انگیزه را از سرمایه گذار برای ورود به عرصه تولید دریغ می‌کند، چرا که فرصت‌های بهتر و کم‌ریسک‌تری در بخش‌های غیرمولد برای او و سرمایه اش وجود دارد.

او تصریح کرد: مسائل و مشکلات اقتصادی آنقدر تکرار شده که همه بر آن واقف هستند و امروز علی رغم شعار‌هایی که توسط مسئولان بیان می‌شود، شاهد جفای مضاعف به بخش تولید با ایجاد موانع و یا غفلت از تسهیلگری هستیم.

شافعی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ اولویت‌گذاری موثری را در روند تخصیص منابع در کشور شاهد نیستیم تصریح کرد: ستاد تسهیل برای کمک به واحد‌های تولیدی با وجود پیگیری هایش، باید به سمت روش‌های موثرتر برای کمک به بخش تولید حرکت کند و موانع اساسی که بخش عمده‌ای از جامعه تولیدی ما را گرفتار ساخته، مرتفع سازد.

شافعی گفت: امروز عمق ساخت داخل در صنعت ما کم است و آن‌هایی که می‌خواهند گامی برای کمک به این بخش بردارند، باید به این مهم توجه داشته باشند.

شافعی تصریح کرد: همه قبول دارند که مغز و فکر مهم است و تولید اندیشه‌های بزرگی می‌کند، اما تحقق و عملیاتی کردن این افکار و ایده‌ها نیازمند انگیزه است که منبع آن دل و احساس آدمی‌ست.


او افزود: واحد‌های تولیدی که بازدید کردیم، در شرایط تحریمی و به رغم مشکلات و موانع داخلی، مسیر اعتلای خود را متوقف نکرده و اقدامات ارزشمندی را به انجام رسانده اند.

شافعی عنوان کرد: معتقدم اگر به توانمندی‌های داخلی خود تکیه کنیم، آینده روشن تری را در عرصه اقتصاد انتظارمان را می‌کشد.

رئیس اتاق بازرگانی  ایران گفت: با توجه به مشکلات زیرساختی موجود، نگرانیم چنانچه تعامل ما در حوزه اقتصادی با اوراسیا به اتفاقات خوبی در بخش تجارت و صادرات منجر شود، محدودیت ظرفیت‌ها در بخش حمل و نقل، به مانعی در این حوزه بدل شود.


جاده نامناسب شهرک صنعتی

 
سید محمد خوشحال مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی ماشین‌سازی و فناوری‌های برتر مشهد به بیان بخشی از مشکلات این منطقه صنعتی پرداخت و گفت: جاده این شهرک در شان ظرفیت‌های آن نیست و تردد در مسیر منتهی به این مجموعه با دشواری انجام می‌گیرد.

او ادامه داد: مسافت ابتدای شاندیز تا شهرک قریب به ۱۰ کیلومتر است، اما این مسیر فاقد متولی می‌باشد، وزارت راه و شهرسازی نیز تولی‌گری این بخش از جاده را عهده دار نمی‌شود، خط قطارشهری نیز حدفاصل مشهد تا گلبهار و چناران پیش بینی شده یک ایستگاه نیز برای شهرک صنعتی تعریف شده است، اما ظرفیتی برای این شهرک ما که چهارهزار نیرو در آن فعال هستند، قائل نشده اند.

امیر یکتا، مدیر عامل شرکت دانش بنیان ابزار پزشکی اسوه آسیا در این دیدار به تشریح اقدامات این شرکت پرداخت و گفت: این مجموعه با هدف خودکفایی کشور در زمینه تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی و تبدیل شدن به برندی موثر در این صنعت شکل گرفته است و هم اکنون بخشی از نیاز داخلی را در بحث محصولات ارتوپدی (شامل پیچ، پلاک و نیل)، ست‌های ارتوپدی، ایمپلنت‌های ستون فقرات، ست‌های جراحی ارتوپدی و ستون فقرات و برای اولین بار در کشور تولید گرفت‌های استخوانی سنتزی رفع می‌کند.

انتهای پیام//ح. ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.